Súčasná generácia Ibizy prišla na trh v roku 2009 a pred troma rokmi absolvovala prvý facelift. Teraz je na rade ďalšia modernizácia, ktorá sa dotkla všetkých troch karosárskych verzií – od 5-dverového hatchbacku, cez kupé SC až po kombi ST. Základ sa však nemenil. Ibiza mala totiž výhodu, že na rozdiel od Škody Fabia stála už na modernejšej platforme súčasného Pola. A nemenil sa ani dizajn, za ktorým stál Luc Donckerwolke, bývalý šéf dizajnu Lamborghini, ktorý jej naordinoval ostré športové línie. Práve dizajn je totiž podľa Seatu tým, prečo sa zákazníci rozhodovali pre tento model.
Exteriérové zmeny sa tak obmedzili len na reflektory s novou grafikou denných LED diód a nové dizajny 16– a 17-palcových diskov kolies. V ponuke lakov pribudli odtiene Moonstone Grey a Chilli Red. To je ale naozaj všetko. Zato v interiéri si dali dizajnéri omnoho viac práce. Ibiza dostala úplne novú palubnú dosku, kde pôvodné tvrdé plasty nahradili mäkšie povrchové materiály. Nový je tiež prístrojový panel, ale najmä dotykové rozhranie Seat Easy Connect, umožňujúce integráciu smartfónu cez funkciu MirrorLink a tiež využívanie internetových aplikácií. Na rozdiel od Fabie tu nájdeme aj vstavanú navigáciu.
Novinkou na zozname príplatkov je cúvacia kamera či audio systém so subwooferom umiestneným v batožinovom priestore. Personalizácii vychádza Ibiza v ústrety cez takzvané farebné pakety Colour Packs, ktoré jej prinášajú kontrastné exteriérové a interiérové dekorácie. Týka sa to lemu prednej masky, farby spätných zrkadiel, lemov prieduchov ventilácie či volantu. Zákazníci môžu voliť doplnky v hnedej, purpurovej, červenej, sivej, bielej, lesklej čiernej či modrej farbe. Náskok novších modelov koncernu dobieha Ibiza aj bezpečnostnými prvkami. Do jej výbavy pribudla multikolízna brzda a detekcia únavy vodiča.
To najdôležitejšie však skrýva pod kapotou, kde Ibiza prešla na emisnú normu Euro 6. To znamená úplne nové motory. Po Audi A1 a VW Polo môže Ibiza na rozdiel od Fabie počítať s novou generáciou preplňovaných 3-valcov 1,0 TSI, ktoré sa predstavujú vo výkonových verziách 70 alebo 81 kW. Pod nimi stojí atmosférická verzia 1,0 MPI (55 kW), známa z Fabie. Vrcholom benzínovej ponuky je motor 1,4 TSI ACT (110 kW) s vypínaním dvoch valcov, ktorý spotrebuje priemerne len 4,8 litra paliva na 100 km. Tak ako motor 1,2 TSI je minulosťou aj diesel 1,6 TDI. Ibiza ho nahrádza 3-valcom 1,4 TDI naladeným na 55, 66 alebo 77 kW, pričom najslabšia verzia spotrebuje len 3,4 litra nafty a silnejšie maximálne 3,8.
Všetky motory sú vybavené úsporným štart-stop systémom a manuálnymi prevodovkami. Motory 1,4 TDI (66 kW) a 1,4 TSI (110 kW) bude možné kombiniovať s dvojspojkovými prevodovkami DSG. Seat však sľubuje nielen viac dynamiky a nižšiu spotrebu, ale aj viac komfortu. Podvozok má totiž nielen nové nastavenie pružín a tlmičov, ale za príplatok dokonca adaptívny systém Seat Drive Profile, čo je opäť rozdiel v porovnaní s Fabiou, upravujúci činnosť tlmičov v režimoch Comfort a Sport. Spolu s nimi sa mení aj citlivosť plynového pedálu, účinok posilňovača riadenia a upravuje činnosť automatickej prevodovky.
Nová Ibiza sa dostane na európske trhy koncom leta. V tejto podobe vydrží až do roku 2017, keď by mala byť predstavená úplne nová generácia postavená na pripravovanom Pole, ktoré by ju malo predbehnúť približne o rok.