Ponuka mníchovskej divízie „i“, ktorá dnes produkuje elektromobil i3, jeho verziu s predĺženým dojazdom i3 REX a plug-in hybridný superšport i8, sa na budúci rok rozrastie o nováčika. Bude ním výkonnejšia verzia i8. Recept na dosiahnutie lepšej dynamiky je v podstate jednoduchý. Pôvodný preplňovaný 3-valec s objemom 1,5 litra, ktorý má na starosti kolesá zadnej nápravy a sčasti funguje aj ako generátor batérií, vymenia v Mníchove za silnejší preplňovaný 4-valec s výkonom približne 220 kW.
elektromotormi sa tak celkový výkon sústavy posunie zo súčasných 266 kW až na 340 kilowattov. Tvrdí to aspoň britský Auto Express, ktorý sa odvoláva na zdroj blízky automobilke. To by malo novinke zaručiť šprint na stovku pod štyri sekundy, čo je výrazne kratšie ako súčasných 4,3 sekundy. Logo M na nej však nenájdete. Emkové bavoráky zostanú zatiaľ verné konvenčným typom pohonu, aj keď človek nikdy nevie. Veď hybridná technika nemusí byť len o úspore paliva, ale aj účinnej posile v podobe systému Kers.A hoci sa už dávnejšie špekuluje o 4-dverovom plug-in hybridnom kupé BMW i9, táto verzia zachová dvojmiestny interiér. Od „základu“ sa má však odlíšiť aerodynamickým paketom, ktorý by mal byť inšpirovaný fascinujúcim konceptom BMW 3,0 CSL Hommage, ktoré sa len pred pár dňami predstavilo na prehliadke elegancie na brehoch talianskeho jazera Como. Svetovú premiéru by ostré i8 malo absolvovať v priebehu budúceho roka. Buď na jar v Ženeve, alebo na jeseň v Paríži.