Presne 4. júla predstavil Fiat modernizovaný model 500. Stalo sa tak v známom historickom závode Lingotto. Miesto ani čas neboli vybraté náhodne. Turínska továreň, známa testovacou dráhou na streche, je totiž úzko spätá s touto talianskou legendou, ktorá debutovala v rovnaký deň, no pred 58 rokmi. Len z prvej generácie vyrobil Fiat v rokoch 1957 až 1975 neuveriteľných 3,8 milióna exemplárov. A dnes je nová päťstovka opäť tým autom, ktoré drží Fiat nad vodou.
Novodobú generáciu predstavil Fiat v roku 2007 a stal sa z nej okamžite bestseller. Nostalgia jednoducho zafungovala. Do dnešných dní si Fiat 500 našiel ďalších 1,5 milióna zákazníkov, a to dokonca aj v USA. Osem rokov je však dlhá doba, a tak prichádza talianska automobilka s modernizáciou, ktorá sa vraj dotkla až 1 800 komponentov. Na prvý pohľad toho však veľa nevidieť. Najviac zmien sa totiž odohralo v interiéri. K exteriéru pristupoval Fiat veľmi citlivo. Nadčasový dizajn vyvoláva naďalej veľké sympatie, tak načo riskovať.
Nové sú v podstate len mierne modifikované predné svetlá, za príplatok xenónové, ktoré môžu byť odteraz osadené dennými LED diódami. Mriežka v spodnej časti nárazníka má plastickejší výplet. Zadné diódové svetlá majú po novom tvar rámčeka a ich stredná časť je lakovaná vo farbe karosérie. K dispozícii je až 13 rôznych farieb, z toho sedem pastelových a päť metalických. Novinkami sú odtiene Corallo Red a Opery Burgundy. Zostávajú aj dvojfarebné kombinácie lakov: čierno-červená a čierno-žltá. Vynovený je tiež dizajn diskov kolies s rozmerom 15 a 16 palcov.
Meniť vzhľad možno naďalej pomocou strešných a bočných polepov s novými vzormi Lord, Comics, Navy a Caumouflage. Oblepiť je možné aj celú karosériu. Rázvor náprav s hodnotou 2 300 mm a rozmery karosérie (3 570× 1 630× 1 490 mm) ostali bez zmien. To však neplatí o interiéri, kde sa nachádzajú nielen úplne nové sedadlá, ale najmä nová palubná doska. Tá dostala podľa vzoru väčších modelov 500 multimediálne rozhranie UconnectTM s 5-palcovou dotykovou obrazovkou. Práve tento fakt sa podpísal na rekonštrukcii prieduchov ventilácie, umiestnených po bokoch displeja.
Ten slúži audiosystému, vstavanej navigácii, komunikácii či využívaniu internetových aplikácií Uconnect TM Live, ktoré umožňujú napríklad aj pripojenie k vozidlu na diaľku. Klasický kruhový analógový prístrojový panel môže byť po prvý raz za príplatok nahradený 7-palcovým displejom Magneti Marelli, s rôznymi zobrazeniami údajov v módoch Normal, Sport a Eco, a to vrátane funkcií rozhrania UconnectTM. Štandardom bude sedem airbagov, ABS či ESP. Zvoliť však môžete aj hill-holder. O moderných asistenčných systémoch, ako autonómnych brzdách, sa však Fiat nezmieňuje, takže na päť hviezdičiek v testoch Euro NCAP si s najväčšou pravdepodobnosťou brúsiť zuby nemôže.
Ďalšie z 1 800 zmien máme nájsť pod prednou kapotou. Paradoxne však ostáva ponuka motorov pôvodná. Základom je 4-valec 1,2 8v s výkonom 51 kW, ktorý môže byť upravený vo verzii bi-fuel na spaľovanie propán-butánu (LPG). Nad atmosférickou klasikou bude stáť preplňovaný dvojvalec 0,9 TwinAir vo výkonových verziách 62 alebo 77 kW. Zachovaná ostáva aj ponuka dieselovej varianty so 4-valcom 1,3 MultJet s výkonom 70 kW, ktorá spotrebuje na 100 km iba 3,8 litra paliva. Pre niektoré regióny bude určený atmosférický motor s objemom 1,4 litra, ale aj slabší preplňovaný dvojvalec s výkonom zníženým na 48 kW.
Zmenám sa nevyhla ani robotizovaná prevodovka Dualogic a podvozok vybavený prednými vzperami McPherson a zadnou nápravou s torznou priečkou. Automat má radiť rýchlejšie a podvozok zas poskytnúť vyšší komfort a stabilitu. Bližšie však Fiat zmeny nespresnil. Zato vieme, že novinka nebude čakať na premiéru do autosalónu vo Frankfurte nad Mohanom. Predávať sa totiž začne ešte tento mesiac.