Lepšie je na tom len Golf R a Audi S3, ktoré však vďaka pohonu oboch náprav patria tak trochu do iného súdka. No aj v tomto prípade zostáva Leon Cupra za svojimi prestížnejšími súrodencami len o zanedbateľných 10 koní. V dynamických parametroch to znamená v kombinácii s prevodovkou DSG a trojdverovou karosériou šprint na stovku za 5,7 sekundy, čo je o desatinu kratšie v porovnaní s pôvodnou Cuprou 280. S prenosom výkonu na asfalt a mohutným krútiacim momentom 350 Nm pomáha naďalej samosvorný diferenciál VQA.
K dispozícii budú opäť všetky tri karosárske varianty – hatchback, kupé SC a kombi ST. Maximálna rýchlosť je vo všetkých troch prípadoch obmedzená na 250 km/h. Verzie so 6-stupňovým manuálom budú v akcelerácii zaostávať len o jednu desatinu sekundy. Spotreba paliva sa pohybuje od 6,7 do 6,8 litra benzínu. Posilnená Cupra sa predstaví verejnosti na autosalóne vo Frankfurte. V Nemecku už Seat spustil objednávky. Ceny štartujú na 31 320 eurách. V ponuke však ostáva aj slabší Leon Cupra 265.