Generátory zvuku v autách sú dnes v celku bežnou záležitosťou. Za úlohu majú zlepšiť akustický prejav, napríklad urobiť z malého turbomotora šesťvalec, alebo priostriť zvukovú kulisu hybridov aj vtedy, keď je ich spaľovací motor vypnutý. Hra so zvukom zašla až tak ďaleko, že v Renaulte Clio alebo v crossoveri Captur môžete zmeniť svoje bezínové auto na elektromobil alebo si dokonca dopriať lahodné bulanie „véčka“ od Harleya. Kto by ale povedal, že na falošnú hru so zvukom pristúpi aj BMW, a to dokonca priamo divízia M.
Áno, aj BMW používa zvukový generátor. Zatiaľ sa tak však stalo len v prípade modelu M 550d, so 6-valcovým naftovým motorom dopovaným trojicou turbodúchadiel. Najsilnejší diesel sveta montovaný v osobnom aute totiž ohuruje parametrami, no svoju naftovú povahu utajiť celkom nedokáže. V kabíne sa preto z reproduktorov šíri umelá kulisa na nerozoznanie od ostrých benzínových BMW s plaketou M na zadnom veku. Lenže tam sa BMW nezastaví.
Nevýhodou tohto riešenia je totiž skutočnosť, že generovaný zvuk je určený výlučne posádke. Mimo auta je prejav naftového motora stále naftový. A s tým chcú v BMW Performance skoncovať. Riešením je reproduktor zabudovaný priamo vo výfuku. Presnejšie v špeciálnej komore výfukového potrubia so samostatným vývodom. Podľa BMW nové zariadenie umocní tóny typické pre benzínové motory. Aktívne však bude len v režime Sport a Sport+. V bežných módoch sa zvuk diesla upravovať nebude.
Paradoxne, akustická novinka nebude určená pre najsilnejšie, dieselové, BMW, ale pre slabšie, naftové, modely, najmä so 4-valcovými motormi. Dostane sa za príplatok do radov 2, 3 a 4 s motormi 18d, 20d, 25d, 28d, 30d a 35d. Dostupná bude ešte pred koncom tohto roka. Montáž systému prezradí dvojitá koncovka výfuku vo verziách, ktoré mali len jednu koncovku, a zväčšený priemer „laufov“ v prípade verzií, ktoré majú štandardne dvojitý výfuk.