Automobilka Audi upravila motor 4.0 TFSI V8 a strčila do modelov RS6 Avant a RS7 Performance. Vznikli tak cestné rakety, ktoré sa v mnohých parametroch vyrovnajú výkonným, no menej praktickým superšportom.
Dvomi turbodúchadlami prepĺňaný benzínový agregát 4.0 TFSI V8 s priamym vstrekovaním paliva pracuje s vyšším prepĺňacím tlakom, osemstupňová automatická prevodovka ho drží v celkovo vyšších otáčkach a ak treba, systém COD dokáže pri čiastočnej záťaži deaktivovať polovicu valcov. Napriek celkovému výkonu 445 kW (605 k) a max. krútiacemu momentu 750 Nm sa tak agregát môže pochváliť kombinovanou spotrebou len 9,6 l/100 km (RS7 dokonca len 9,5 l/100 km). Za zmienku určite stojí aj maximálna rýchlosť limitovaná na 250 km. Ak si však zákazník praje, fabrika nastaví obmedzovač na 280 prípadne až na 305 km/h.
Veľkým výkonom je prispôsobený aj samotný podvozok. Ten je znížený o ďalších 20 mm, prípadne pneumatický s automatickým nastavovaním svetlej výšky.
Pri pohľade na exteriér auta majú upútať pozornosť 21-palcové disky kolies obuté do pneumatík 275/30 R 21 alebo 285/30 R 21 pri verzii RS6 Avant. Za príplatok sú opäť k dispozícii keramické brzdy. Nechýbajú však ani aerodynamicky optimalizované prahy a lišty.
Nové športové verzie RS6 Avant a RS7 sa dostanú do predaja ešte tento rok.