Volvo definitívne ruší všetky 5-, 6– a 8-valcové agregáty. Nové SUV XC90 a vlajková loď S90, postavené na platforme SPA, si musia vystačiť s dvojlitrami Drive-E, a to tak pri benzínových, ako aj naftových verziách. Pochopiteľne, počet valcov a objem doháňajú preplňovaním, dokonca dvojitým, a tiež pomocou elektromotora. I tak nie je tento radikálny downsizing po chuti všetkým priaznivcom značky. Lenže to nie je koniec.
Nie je tajomstvom, a to už asi rok, že Volvo vyvíja spoločne s čínskym Geely preplňované 3-valce s objemom 1,5 litra, odvodené práve z nového 4-valca 2,0 Drive-E. Ich nasadenie do kompaktných modelov, pre ktoré pripravuje menšiu platformu CMA, by bolo v dnešných časoch pochopiteľné, lenže teraz naznačil šéf vývoja Volva Peter Mertens, že nie je vylúčená ani aplikácia do vlajkovej lode S90. V tomto prípade by 3-valec mohol počítať s pomocou elektromotora.
O výkon sa netreba obávať. Volvo, ktoré už testuje nový motor, vidí jeho potenciál až kdesi na úrovni 180 koní, teda 132 kilowattov, čo nie je málo, zvlášť ak by hybrid dodal ďalšie elektrické koníky, lenže imidž 3-valcovej limuzíny vyššej triedy nie je príliš lákavý. Zákazníci majú už dnes problém akceptovať 3-valce v BMW radu 3 či vo Forde Mondeo a Volvo by išlo ešte vyššie. Aj preto sa asi nebude švédska automobilka s touto verziou ponáhľať.
Prednosť dostanú najprv nové modelové rady 40 a 50, ktoré prídu v nasledujúcich štyroch rokoch. Kým pri Volvo S60/V60 môžeme rátať aspoň s mixom 4-valcov a 3-valcov, menší rad 40 nič väčšie ako trojvalec v budúcnosti nedostane. A je možné, že podobný osud stihne dokonca aj nové kupé, odvodené z konceptu Volvo Coupé Concept, ktoré sa má stať realitou. Dovtedy si možno 3-valce dokážu získať autoritu aj vo vyšších segmentoch a byť akceptované aj vo Volve S90.