Honda uviedla na európsky trh najvýkonnejšiu verziu Civicu len vlani, a to dokonca až v júli, takže ide stále o horúci tovar. Lenže súčasný Civic Type-R, v ktorom sa po prvýkrát predstavil preplňovaný dvojliter 2,0 VTEC Turbo s výkonom 228 kW, je postavený na Civicu deviatej generácie. Prišiel teda ako posledný derivát aktuálnej generácie. Tej však už pomaly odzváňa. V USA má totiž za sebou premiéru Civic desiatej generácie, a to tak v podobe sedanu, ako aj s karosériou kupé. A navyše, Honda oznámila, že prvýkrát uvedie za Atlantikom na trh aj Civic Type-R. A ten bude odvodený z Civicu X.
Honda si nemôže pri takom závažnom kroku dovoliť chybu, a tak sa na premiéru Civicu Type-R desiatej generácie pripravuje naozaj zodpovedne. Už dnes je známe, že spolu s ním môžeme očakávať aj príchod vylepšeného preplňovaného dvojlitra 2,0 VTEC Turbo. Jeho snímky sa dokonca objavili na webe civicX.com. Z nich vyplýva, že technologické portfólio obohatí elektrické ovládanie obtokového ventilu, ktoré by malo ešte viac potlačiť turbodieru. Na špionážnych fotografiách zas vidieť atypické tri centrálne koncovky výfuku. Je teda možné, že tá stredná s menším priemerom súvisí práve s vyústením ventilu turba, podobne ako pri Ferrari F40.
Obrázky tiež dokazujú, že americký Civic Type-R bude kupé a nie hatchback ako v Európe. Či sa dostane v tejto podobe aj na starý kontinent, nie je zatiaľ známe. Možno si budú musieť európski zákazníci počkať až na 5-dverovú verziu, vyrábanú vo Veľkej Británii, a až následne na ostrý Civic Type-R. To by znamenalo, že kým Američania dostanú nový Civic Type-R X. do rúk najneskôr začiatkom budúceho roka, Európania si ešte počkajú. Technika bude iste rovnaká. Očakáva sa výkon na hranici 250 kW, čo je o čosi viac ako v súčasnosti. Na asfalt sa bude aj naďalej prenášať cez manuálnu prevodovku a predné kolesá.