Švédske Volvo patrí najväčším propagátorom autonómneho riadenia. Už od vlani testuje v okolí Göteborgu flotilu 100 vozidiel vybavených autopilotom. A zdá sa, že má dosť skúseností na to, aby túto technológiu poslalo do série. Alebo aspoň časť jej schopností a funkcií. Na výstave spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas totiž oficiálne oznámilo, že jeho nový luxusný sedan S90, ktorý v týchto dňoch absolvuje v Detroite svetovú premiéru, dostane ako súčasť štandardnej výbavy v USA systém PilotAssist.
Volvo tak bude prvým výrobcom s touto technológiou dodávanou sériovo. Na rozdiel od Tesly, ktorá systém Autosteer pre Teslu S ponúka len ako opciu za príplatok 2 500 dolárov. Tesla pritom nedávno oznámila, že funkcie jej autopilota obmedzí, pretože majitelia preceňujú jeho schopnosti, čo môže byť nebezpečné. Volvo si však verí. Jeho PilotAssist dokáže podľa automobilky prevziať riadenie vozidla na diaľnici až do rýchlosti 130 km/h. Presnejšie informácie však zatiaľ chýbajú.
Isté však je, že zákazníci sú zatiaľ k využívaniu plne autonómneho riadenia pomerne skeptickí. Vyplýva to z prieskumu Future of Driving v USA, v ktorom bolo oslovených 10 000 respondentov. Až 92 percent z nich odpovedalo, že odmieta, aby bolo riadenie zverené výlučne do rúk elektroniky a že chcú mať možnosť kedykoľvek prevziať kontrolu nad vozidlom. Trvajú tiež na volante, ktorý nechcú nahradiť joysticom. Zároveň 88 percent opýtaných požaduje zo strany automobiliekj rešpektovať radosť z riadenia.
Na druhej strane 78 % respondentov pripúšťa, že autopilot môže spríjemniť jazdu a uľahčiť cestovanie na dlhé vzdialenosti a dokonca im dopriať viac času na prácu či relax. Až 90 percent sa domnieva, že na to aby bola zaistená potrebná miera komfortu a s tým súvisiaci pocit bezpečia, mali by autonómne systémy vozidiel šoférovať lepšie ako bežný vodič. Názory sú teda pomerne rozporné. Vodiči očakávajú od autopilotov viac komfortu a bezpečnosti, no zároveň sa nechcú vzdať pôžitku z riadenia.