Ešte tento rok má Volkswagen predstaviť výrazne inovovaný VW Golf, ktorý ponesie označenie Golf VIII. Je to skôr ako sa čakalo, ale automobilka sa pravdepodobne snaží aj ním vyrovnať s megakauzou Dieselgate. Potom neprekvapí, že práve jej najpredávanejší model dostane ako prvý novú generáciu motorov, vrátane dieselových, ktoré mu urobili najväčšiu hanbu. Oznámil to v Detroite sám šéf značky VW Herbert Diess.
Zatiaľ pôjde o nahradenie agregátov 1,4 TSI a 1,6 TDI. Oba dostanú zhodný zdvihový objem 1,5 litra, takže tu máme motory 1,5 TSI a 1,5 TDI. Kým pri benzínovom motore dôjde predĺžením zdvihu k upsizingu, diesel bude mať po zmenšení priemeru vŕtania objem o čosi menší. Pri zážihovom motore môžeme naďalej počítať s priamym vstrekovaním paliva, preplňovaním a systémom odpájania dvoch valcov. V oboch prípadoch pôjde o 4-valce.
Podľa Diessa budú nové motory ľahšie, úspornejšie ale zároveň drahšie. Preto sa Volkswagen nebude s ich nasadením ponáhľať. Teda aspoň v prípade ďalších koncernových modelov. S väčším rozšírením počíta až vtedy, keď si to vyžiadajú sprísňujúce sa emisné pravidlá. A to by mohlo byť v roku 2017, keď Európska únia plánuje presnejšiu metodiku merania spotreby, ktorá bude obsahovať aj test v reálnej premávke. Dovtedy by to podľa Diessa nedávalo ekonomický zmysel.
Potom už s nimi ale môžeme rátať napríklad aj v Škode Octavia, Rapide alebo Seate Leon a Seate Ibiza. Ale aj v Audi A1, Audi A3, Passate či Tiguane. Šéf koncernu VW, ešte ako technický riaditeľ BMW nedávno tvrdil, že ideálny zdvihový objem na valec je 0,5 litra. Argumentoval, že ide o brilantný kompromis medzi výkonom, trením a hmotnosťou. Pod jeho vedením sa napokon podľa tejto receptúry objavili v modeloch BMW a Mini 3-valce 1,5 TwinPower Turbo a 4-valce 2,0 TwinPower Turbo.
Vzhľadom na 4-valcovú konštrukciu nových motorov 1,5 TSI a 1,5 TDI to ale platiť nebude. Diess však vysvetlil, že aktuálne najlepším riešením pre výkon a spotrebu paliva je práve objem 1,5 litra. A asi aj pre ekonomiku produkcie. Zhodný objem a modulárna konštrukcia umožní totiž výrobu nových motorov spolu s 3-valcami 1,0 TSI na jednej jedinej výrobnej linke. O motoroch 1,8 TSI, 2,0 TSI a 2,0 TDI nepadlo zatiaľ ani slovo, takže v ponuke pravdepodobne zostanú.