Na autosalóne v Detroite Mini na rozdiel od vlaňajšieho roka chýbalo. Vzalo si príklad z Volva, ktoré sa v časoch sociálnych sietí spolieha viac na virtuálnu propagáciu než drahé motoršou. Pritom práve v Detroite predstavilo pred rokom ostrú verziu Mini JCW s nadupaným motorom 2,0 TwinPower Turbo. Bolo len otázkou času, kedy príde o strechu. Stalo sa tak teraz, aj keď už mimo najväčšej americkej automobilovej výstavy. Zatiaľ si tak musíme vystačiť s oficiálnou fotogalériou a zverejnenými technickými údajmi. V každom prípade, je sa na čo tešiť. Nové Mini JCW Cabrio je najrýchlejším otvoreným modelom, aký kedy v Cowley vyrobili.
Základom je verzia Cabrio vybavená technikou Mini John Cooper Works. Takže pôvodnú jednašestku, ešte z čias spolupráce BMW a koncernu PSA, už pod kapotou nenájdeme. Aj nový kabriolet sa spolieha na poctivý preplňovaný dvojliter TwinPower Turbo. A ten má v porovnaní s minulosťou poriadnu prevahu. Na výkone 170 kW síce pribudlo len 15 kW, no krútiaci moment s hodnotou 320 Nm stúpol až o 60 Nm. Pritom obe hodnoty dosahuje pri nižších otáčkach a v širšom pásme, čo znamená neporovnateľne lepšiu pružnosť. Tak napríklad krútiaci moment kulminuje už pri 1 250 otáčkach, čo je len 400 nad voľnobehom.
V porovnaní s doteraz najvýkonnejšou verziou kabrioletu Cooper S ide o nárast až o 29 kW a 40 Nm. Túto energiu posiela Mini JCW Cabrio na predné kolesá. A to buď cez 6-stupňový manuál, alebo 6-stupňovú automatickú prevodovku Steptronic s hydrodynamickým meničom. Vždy však cez elektronickú uzávierku diferenciálu EDLC. A hoci je kabriolet JCW v porovnaní s uzavretou verziou vďaka elektro-hydraulickému mechanizmu strechy, ktorý ju sklápa za 18 sekúnd, a tiež výstuhám skeletu a rámu okna o 135 kg ťažšie, jeho jazdné výkony sú stále pôsobivé. S manuálnou prevodovkou zvláda šprint na stovku za 6,6 sekundy a so Steptronicom ešte o desatinu kratšie.
To je v porovnaní s uzavretým JCW zhoršenie len o tri, respektíve štyri desatiny. Zato je rýchlejší ako jeho predchodca. Tu sa JCW Cabrio zlepšilo o tri desatiny sekindy, hoci je väčšie a ťažšie. Maximálna rýchlosť je 240 km/h, manuál je o 2 km/h rýchlejší. Pružnosť demonštruje Mini zrýchlením z 80 na 120 km/h, ktorá trvá len 6,1 sekundy, čo je zlepšenie o 10 %. Pritom sa chváli priemernou spotrebou len 6,5 litra benzínu na 100 km (Steptronic¤5), ktorá je výsledkom technológie Minimalism, teda balíka šetriacich systémov. Napríklad štart-stop systému, odpájateľného alternátora, rekuperácie brzdnej energie alebo voľnobežky automatickej prevodovky Steptronic, ktorá sa aktivuje v rozmedzí medzi 50 až 160 km/h.
Vodič vyberá je jeden z troch jazdných režimov. Od štandardného MID cez Sport až po Green pre nižšiu spotrebu paliva. Zvýšenej dynamike sa nevyhol tuning podvozka. Tuhšie odpruženie predných závesov McPherson a zadnej štvorprvkovej nápravy išlo ruka v ruke so 17-palcovými diskami alebo príplatkovými osemnástkami obutými profilom 205/45 R18. Nové sú však aj tlmiče či stabilizátory. Za príplatok je možné objednať adaptívne tlmiče Dynamic Damper, ktoré dokážu zmierniť jeho rýdzo športový naturel. O deceleráciu sa zas stará brzdový systém Brembo. Posilňovač riadenia ma tuhšiu charakteristiku.
Ostrý kabriolet spoznáte na prvý pohľad. Nielen vďaka spomínaným diskom kolies ukrývajúcim lakované červené brzdové strmene. Exteriér zušľachťujú nárazníky s väčším otvormi pre prívod životodarného kyslíka, špecifický čierny výplet masky, rozšírené prahy či štandardne dodávané LED svetlá. Nechýba zdvojená, centrálne umiestnená koncovka výfuku difúzora alebo športové polepy karosérie s neodmysliteľnými pruhmi. Voliť môžete exkluzívny lak Rebel Green, ale aj červené spätné zrkadlá Chilli Red. Plátenná strecha môže byť zdobená motívom britskej vlajky Union Jack.
Interiér obohatil 3-ramenný kožený volant, športové sedadlá či špecifické látkové čalúnenenie Dinamica a pedále a radiaca páka z ušľachtilej ocele. Nechýbajú ani plakety JCW a kontrastné červené dekorácie. Či sa Mini JCW Cabrio predstaví v marci v Ženeve, nie je isté. K dílerom by však malo doraziť v apríli. Zatiaľ tu máme len britskú cenu, ktorá štartuje na 26 630 librách, čo je približne 35 000 eur.