Volvu sa príliš nedarí utajiť svoje novinky až do vypršania oficiálneho embarga. Spomenúť môžeme nedávny únik snímok vlajkovej lode S90 ešte pred premiérou v Detroite, o ktorý sa postaral holandský server Autoblog. Automobilke, ktorá je naklonená internetu a sociálnym sieťam, a, naopak, rapídne škrtá účasť na autosalónoch, to však príliš neprekáža. Sám šéf marketingu Volva Alan Vissner sa na túto tému vyjadril, že „únik nie je Volvu nepríjemný a pokiaľ by to išlo, automobilka by ho zaranžovala sama".
Takže môžeme predpokladať, že ani tentoraz nebudú v Göteborgu padať hlavy. Scenár sa totiž opakuje aj s verziou kombi V90. Tá sa ukáže za pár týždňov v Ženeve, no už dnes si, a opäť vďaka úniku, môžeme pozrieť jej dizajn. A ani ten nie je vlastne žiadnym extra prekvapením. Známe sú totiž fotografie veľkého švédskeho kombi v podobe modelov 1 : 43 firmy Norev, ktoré boli odcudzené v Číne a následne publikované na internete. Od reality nemali ďaleko, teda okrem veľkosti, ale fotografie vo vyššom rozlíšení sú predsa len iná káva.
Nové Volvo V90 je až po stredné stĺpiky zhodné so sedanom. Za nimi sa začína predĺžená strecha zakončená spojlerom. Zadné stĺpiky sú sklonené v prudšom uhle, ako sme boli pri švédskej značke doteraz zvyknutí. Novému luxusnému kombi to dodáva športovejší vzhľad. Vzadu nechýbajú typické svetlá vytiahnuté až po okraj strechy, podobne ako na SUV XC90. Presné rozmery nepoznáme, ale vyzerá to tak, že rázvor náprav s hodnotou 2 941 mm sa nemení a že ani celková dĺžka nebude príliš vzdialená sedanu, ktorý má 4 963 mm.
Bohužiaľ, to najpodstatnejšie, teda objem kufra, zatiaľ nepoznáme. S istotou však možno povedať, že V90 si vzhľadom na identickú platformu SPA (Scalable Product Architecture) požičia techniku zo sedanu. To znamená výlučne dvojlitrové 4-valce Drive-E. Základom bude diesel D4 (140 kW) spojený so 6-stupňovým manuálom a predným náhonom. Všetky ostatné verzie budú spárované s 8-stupňovým automatom Aisin a pohonom AWD. Teda silnejší diesel D5 (173 kW) s dvoma turbami, benzínový motor T6 (235 kW) podporovaný turbodúchadlom aj kompresorom a plug-in hybrid T8 Twin Engine s výkonom až 300 kW.
Na viac informácií si budeme musieť ešte počkať. A možno už ani nie dlho. Býva pravidlom, že po nechcenom úniku automobilka zverejní oficiálne údaje sama. Pôvodným termínom statickej predpremiéry mal byť 18. február.