Škoda VisionS: Ženevský koncept oficiálne. Je to nový Kodiaq?

Škoda uvoľnila prvé oficiálne snímky štúdie VisionS. Šesťmiestne SUV prináša nové dizajnérske prvky a plug-in hybridný pohon, ktorý sa má objaviť aj v sériovom Kodiaqu. Ten má prísť na jeseň.

Škoda VisionS Concept - 2016
Škoda VisionS je síce len konceptom, k realite však ďaleko určite nemá. Je veľmi pravdepodobné, že dizajn prednej masky a dvoch párov úzkych svetiel si nakoniec požičia aj sériové SUV Kodiaq.
Autor:

Škoda pripravuje verejnosť na príchod svojho prvého veľkého SUV. To sa predstaví na jeseň v Paríži pod názvom Kodiaq. Jeho dizajn ani technika nie sú zatiaľ oficiálne známe, no mnohé napovedá ženevský koncept VisionS, ktorý môžeme považovať za takmer verný predobraz sériovej novinky. Po prvých skiciach sú na svete konečne aj prvé fotografie. Ako vidieť, do štylistického „slovníka“ Škody prinesie ženevská štúdia nové prvky. Na samotnom formáte by sa už veľa meniť nemalo.

Súrodenec VW Tiguan a Seatu Ateca bude totiž spočívať na rovnakej platforme MQB. Tentoraz ale s väčším rázvorom i dĺžkou, keďže rodinná orientácia Škody v rámci koncernu VW velí ponúknuť až tri rady sedadiel. VisionS v olivovo zelenej farbe s prekvapivým názvom Island je preto dlhý 4 700, široký 1 910 a vysoký 1 680 mm. Jeho rázvor dosahuje 2 790 mm. V porovnaní s Tiguanom je teda približne o 21 cm dlhší, pričom rázvor náprav narástol o takmer 11 centimetrov. Pomerne robustný dizajn zaujme novým spracovaním prednej masky s masívnym rámom akoby vloženým do čela karosérie.

Svetelná technika je rozdelená do dvoch úrovní. Toto riešenie by malo zostať aj Kodiaqu. Bočný profil sprevádza množstvo hrán, ktoré sú pre nové modely Škody typické. Platí to aj o spracovaní zadných svetiel či vyslovene agresívne tvarovanom zadnom nárazníku. Dve koncovky výfuku síce demonštrujú výkonový potenciál VisionS, v skutočnosti je však štúdia vyzbrojená ekologickou pohonnou sústavou. Presnejšie, plug-in hybridnou technikou s elektrickým pohonom 4×4, ktorá pochádza zo sériového Tiguanu GTE.

Na dĺžku má VisionS  4 700 mm, čo je približne o 21 cm
viac v porovnaní s VW Tiguan. V interiéri má totiž tri rady sedadiel. O
pohon sa stará plug-in hybridná sústava s benzínovým motorom 1,4 TSI a
dvojicou elektromotorov. Jedným pre každú z náprav.
Na dĺžku má VisionS 4 700 mm, čo je približne o 21 cm viac v porovnaní s VW Tiguan. V interiéri má totiž tri rady sedadiel. O pohon sa stará plug-in hybridná sústava s benzínovým motorom 1,4 TSI a dvojicou elektromotorov. Jedným pre každú z náprav.
Autor: Škoda-Auto

Táto voľba nie je náhodná. Kodiaq bude totiž prvou Škodou s hybridnou sústavou. VisionS kombinuje preplňovaný 4-valec 1,4 TSI s výkonom 115 kW a krútiacim momentom 250 Nm s predným elektromotorom, ktorý pridáva ďalších 40 kW a 220 Nm krútiaceho momentu. Umiestnený je v 6-stupňovej dvojspojkovej prevodovke DSG. To ale nie je koniec. Na zadnej náprave nájdeme druhý elektromotor. V režime 4×4 sa môže podieľať na pohone výkonom 85 kW a krútiacim momentom 270 Nm. Celkový výkon sústavy je naladený na 165 kW.

VisionS ponúka niekoľko jazdných režimov. A keďže ide o plug-in hybrid, neprekvapí ani čisto elektrický mód EV. Li-ion akumulátory s pomerne veľkorysou kapacitou 12,4 kWh umožňujú bezemisný dojazd do vzdialenosti 50 km. Spolu s využitím spaľovacieho motora je to rovných tisíc. Podstatná je však spotreba. Na prvých 100 km jazdy by si mal VisionS vystačiť len s 1,9 litra benzínu. Pritom nie je žiadnou brzdou v premávke. Bohatá zásoba krútiaceho momentu mu dáva vyslovene športovú akceleráciu. Stovku zvláda za 7,4 sekundy a dosiahne maximálku 200 km/h.

Čítajte viac

Do interiéru nás Škoda zatiaľ nepustila, je však isté, že VisionS má tri rady sedadiel. A keďže ide o koncept, pre väčšie pohodlie je ich len šesť. Každý cestujúci má tak zabezpečený takmer rovnocenný komfort. A tiež samostatný prístup k multimediálnemu systému cez vlastnú obrazovku. Očakávať môžeme aj head-up displej, keďže Kodiaq má byť prvou Škodou s takýmto zobrazením údajov. Viac česká automobilka neprezradila. Ďalšie informácie budú prichádzať spolu s blížiacou sa ženevskou premiérou.

Je veľmi pravdepodobné, že VisionS je de facto prototypom sériového Kodiaqu aj keď sama Škoda túto súvislosť nezdôrazňuje. Na rozdiel od starších štúdií VisionD a VisionC, ktoré predznamenávali príchod novej Octavie a Superbu však pôsobí ženevský koncept omnoho realistickejšie. Dodajme, že sériový Kodiaq bude schádzať z výrobných liniek českého závodu v Kvasinách spolu so Seatom Ateca, ktorý už španielska automobilka predstavila.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Škoda Atero Concept - 2016

Škoda Atero: Študentské kupé je hotové. Do výroby sa nechystá

26.05.2016 18:00

O projekte Atero sme vás už informovali. Teraz je však ideový nástupca kupé Rapid konečne hotový. A nevyzerá zle. Jeho červeno-čierny „diabolský“ imidž dopĺňa ostrý zvuk upraveného výfuku. Technika je však sériová.

Škoda Tudor - 70 rokov

Škoda Tudor: Povojnový 'Popular' má 70. Postavil Škodu na nohy

14.05.2016 07:00

Nepatrí k najslávnejší modelom mladoboleslavskej automobilky. Pomohol jej však v ťažkých dobách. Z Tudoru, ktorý bol vlastne len modernizovaným predvojnovým Popularom, vzniklo nakoniec takmer 71 000 exemplárov.

Skoda logo

Škoda: Aké novinky prinesie modelový rok 2017?

09.05.2016 06:00

V roku 2017 sa dočkajú modernizácie všetky modely českej automobilky. Avizované vylepšenia sa momentálne týkajú len pohonných jednotiek a výbav. Vonkajší vzhľad sa zatiaľ meniť nebude.

stíhačky, Sýria

Nad Atlantikom sa zrazili dve americké stíhačky

26.05.2016 22:30

Dve americké bojové stíhačky sa zrazili nad Atlantickým oceánom pri pobreží štátu Severná Karolína.

Strečno, skala

Na opravu Strečna treba 1,1 milióna eur

26.05.2016 19:44

Sanácia skalného brala hradu Strečno (okr. Žilina) bude stáť o 200-tisíc eur viac, než sa predpokladalo.

Slovenská pivná korunka 2016

Najlepšie slovenské pivá ocenili korunkami

26.05.2016 19:00

Najlepšie slovenské pivá ocenili v prestížnej súťaži Slovenská pivná korunka 2016 zlatými, striebornými a bronzovými korunkami.

dolára, peniaze, bankovky

Maďari zvážia, či si na Paks požičajú od Rusov alebo na trhu

26.05.2016 18:26

Maďarsko má právo refinancovať úver od Ruska v sume 10 mld. eur na rozšírenie jadrovej elektrárne Paks inou pôžičkou, tvrdí minister.