V marci oslávi kompaktný roadster zo Stuttgartu 20 rokov od svetovej premiéry. A o tom, že išlo o zásah do čierneho, svedčí fakt, že sa preň za ten čas rozhodlo 670 000 zákazníkov. Ku guľatému výročiu dostane nové meno SLC, to aby „SLK“ jasne deklarovalo príbuznosť k triede C, omladený vzhľad, ale aj novú techniku. Práve tá však asi priaznivcov dvojsedadlového otvoreného modelu pre čistú radosť z jazdy nepoteší. Lenže emisie nepustia. Za obeť im padli 6-valce, teda s výnimkou ostrej verzie SLC AMG. Lenže tá ich mala predtým osem.
Plastika sa však určite podarila. SLC dostalo nový nárazník s väčšími sacími otvormi, diamantovú prednú masku, s výnimkou základnej verzie, aj nové predné reflektory, ktoré môžu byť odteraz vyzbrojené za príplatok full-diódovou technikou. Denné diódy sú súčasťou tých hlavných a prekryté veľmi odolným polykarbonátom. Zboku zaujmú nové prahy a pozmenený dizajn 16– až 18-palcových diskov kolies. Zadný nárazník s difúzorom dostal integrované falošné koncovky výfukov. Zmenená bola aj grafika svetiel. Vzhľad možno oživiť paketom AMG Line alebo Night Package.
K funkčným úpravám patrí zdokonalený systém elektro-hydraulickej strechy z pevných materiálov. Tú je možné ovládať až do rýchlosti 40 km/h. Manipuláciu uľahčuje automatické ovládanie oddeľovača batožinového priestoru od priestoru pre zloženú strechu. Stačí dotyk tlačidla a v prípade, že kufor bol upravený pre väčší objem, až do 335 litrov, oddeľovač sa posunie nadol a umožní zoženie strechy bez toho, aby ste museli vystúpiť a absolvovať tento úkon manuálne. Systém však dostanete len za príplatok. O polohe oddeľovača vás informuje „kontrolka“ na prístrojovom paneli.
Cestovanie s otvorenou strechou spríjemňuje aj naďalej „fén“ Airscarf, vytvárajúci pomocou otvoru v opierke hlavy tepelný šál v oblasti šije, a tiež klimatizácia s režimom pre jazdu bez strechy. Nové je aj samostatné ovládanie zadných bočných okienok. Doteraz nemohli byť totiž vysunuté, keď bola strecha zložená. To znamená menej aerodynamického hluku. V ponuke ostala aj sklenená strecha Magic Sky Control s meniteľnou priehľadnosťou. SLC si však polepšilo aj v bezpečnosti. V sérii dostalo autonómne brzdy Active Brake Assist, ale aj čítačku dopravných značiek či parkovací asistent pre paralelné manévre.
Voliteľné diódové svetlá zabezpečujú odteraz automatické prepínanie diaľkového režimu s clonením. Interiér má nový športový kožený volant, novú grafiku prístrojov so 4,5-palcovým displejom, ale aj multimediálny systém Command On-line so 7-palcovou dotykovou obrazovkou (predtým 5,7), navigáciou a kompatibilitou s externými zariadeniami. Po pripojení na internet je možné využívať služby Mercedes-Benz Apps. Vynovená bola aj ponuka audiosystémov. To najpodstatnejšie sa však udialo pod kapotou, kde je takmer kompletne „prekopaná“ technika.
SLC upustilo z dôvodu redukcie spotreby, a teda aj emisií, od 6-valcov. Základ tvorí nová verzia SLC 180 s výkonom 115 kW, ktoré pochádzajú z preplňovaného agregátu s objemom 1,6 litra. Silnejšie SLC 200 zostalo so svojím dvojlitrom na pôvodnom výkone 135 kW. Verzia SLC 300 je však v porovnaní s predchádzajúcim atmosférickým 6-valcom 3,5 V6 v SLK 350 vybavená 4-valcovým dvojlitrom s dvojicou turbodúchadiel. Na pôvodných 225 kW to však nestačí. Nový motor dáva „len“ 180 kW, zato si zachoval krútiaci moment 370 Nm.
K dispozícii je len 9-stupňový automat, podobne ako pri jedinej dieselovej verzii SLC 250, ktorá ponúka 150 kW z dvakrát preplňovaného dvojlitra. Nová topverzia SLC 43 AMG sa musela tiež zmieriť s nižším výkonom. Bodaj by nie. Pôvodný atmosférický 8-valec 55 AMG vystriedal preplňovaný 3-liter twinturbo známy z nového Mercedesu C 450 alebo GLE 450. Ten posiela cez 9-stupňovú automatiku k zadným kolesám síce skvelých 270 kW a 520 Nm, lenže predtým to bolo 310. Tomu zodpovedá aj degradácia dynamiky.
SLC 43 AMG potrebuje k šprintu na stovku o desatinu sekundy viac, presne 4,7 sekundy. Nepomohlo teda ani viac prevodových stupňov, ani nižšia hmotnosť. Odpustkom má byť redukcia spotreby paliva, ktorá padla z 8,4 na 7,8 litra benzínu na 100 km. Pri lacnejších verziách možno voliť športový výfuk a podvozok. Drahšie verzie so systémom Dynamic Select umožňujú za príplatok a sériovo pre SLC 300 nastavenie vozidla vrátane reakcií plynového pedálu, prevodovky či riadenia do režimov Comfort, Sport, Sport+ a Eco. Pri AMG Ride Control s adaptívnymi tlmičmi sa to týka aj tvrdosti odpruženia.
Novinka dorazí na trh začiatkom jari. Automobilka však už zverejnila kompletné technické údaje, ktoré uvádzame v tabuľke.
Technické údaje
Verzia | SLC 180 | SLC 200 | SLC 300 | SLC 250d | SLC 43 AMG |
---|---|---|---|---|---|
Objem motora (ccm) | 1 595 | 1 991 | 1 991 | 2 143 | 2 99 |
Valce/ventily | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | V6/24 |
Max. výkon (kW/ot.) | 115/5 300 | 135/5 500 | 180/ 500 | 150/3 800 | 270/2 000 |
Krút. moment (Nm/.) | 250/5 300 | 300/1 200 | 370/5 500 | 500/1 600 | 520/2 000 |
Prevodovka | 6M/9A | 6M/9A | 9A | 9A | 9A |
0 – 100 km/h | 7,9/8,1 | 7,0/6,9 | 5,8 | 6,6 | 4,7 |
Max. rýchlosť (km/h) | 226/223 | 240/237 | 250 | 245 | 250 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,6/5,6 | 6,1/5,7 | 5,8 | 4,4 | 7,8 |