Koncept Toyoty C-HR automobilka predstavila už pred dvomi rokmi. V septembri zverejnila jeho upravenú verziu a na ženevskom autosalóne predstavila crossover, ktorý pôjde do výroby.
Matej Mikula
02.03.2016 06:00
Foto: Toyota
Snímky Toyoty C-HR unikli ešte pred autosalónovou premiérou.
Toyota to s útokom v kategórii crossoverov myslí vážne. Po predstavení konceptu C-HR uvedie na trh aj sériové vozidlo, ktoré sa od pôvodného návrhu príliš nelíši. Zachováva si totiž agresívne športové línie, no zároveň nemá pasažierov obmedzovať nedostatkom miesta a batožinového priestoru.
Foto: Toyota
2017-Toyota-C-HR-01 Toyota C-HR sa zaradí do segmentu crossoverov. Výnimočná bude hybridným pohonom.
Základ Toyoty C-HR tvorí platforma TNGA. Tú bude mať nový crossover spoločnú s Toyotou Prius. Tak ako v prípade Priusu, aj Toyota C-HR bude poháňaná benzínovou hybridnou sústavou. Slabšiu verziu bude predstavovať sústava s 1,2 litrovým benzínovým motorom s výkonom 85 kW, ktorú poznáme z modelu Auris. Spolupracovať bude so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo automatickou prevodovkou CVT. Vozidlá s automatickou prevodovkou budú k dispozícii nielen s pohonom prednej nápravy, ale aj vo verzi 4×4. Silnejšia konfigurácia s dvojlitrovým motorom a s prevodovkou CVT bude určená len pre vybrané trhy.
Pôvodne sa mal koncept vyvinúť do modelu značky Scion zameranej na mladých vodičov v Spojených štátoch amerických. Toyota sa však rozhodla, že severoamerickú značku v auguste zruší. Model C-HR tak bude celosvetovo vystupovať ako Toyota. Predávať sa začne v roku 2017.
Vzhľadom na agresívne línie karosérie možno Toyotu C-HR pokladať za model s odvážnym dizajnom. Z tohto hľadiska by malo ísť o konkurenciu hlavne pre Nissan Juke, ktorý je v tejto oblasti priekopníkom. Netreba ale zabúdať ani na ostatných silných zástupcov danej kategórie. Reč je o Mazde CX-3, o Jeepe Renegade, o Honde HR-V alebo o Fiate 500X. Toyota C-HR by mohla konkurenciu prevyšovať vďaka ponuke hybridného pohonného ústrojenstva.
Foto: Toyota
2017-Toyota-C-HR-03 Zadná časť nemá také agresívne tvary ako tá predná. Okrem toho zadné svetlá príliš pripomínajú koncept Hondy Civic.
Priaznivcov originálneho dizajnu môže nepríjemne prekvapiť vzhľad zadných svetiel. Tie totiž nápadne pripomínajú svetlá z konceptov Hondy Civic. Na rozdiel od najnovšej Toyoty, Honda ich nikdy nepoužila v sériových modeloch. Navyše zadná časť auta si zachovala najmenej čŕt z predchádzajúcich konceptov, a preto pôsobí o niečo nudnejšie ako ostatné časti. Dizajn však predstavuje len jednu zložku a zákazníkov môže predsvedčiť práve hybridný charakter vozidla.