VW T-Cross Breeze Concept: 'Malý Tiguan' prichádza bez strechy

Atypické kompaktné SUV s plátennou strechou a predným náhonom nie je len výstrelom do tmy. Pozeráme sa totiž na predobraz nového crossoveru, ktorý bude stáť pod súčasným Tiguanom. Či sa dostane na trh aj v otvorenej verzii, je neisté. Volkswagen to v Ženeve celkom nevylúčil.

VW T-Cross ukazuje realistickú podobu nového malého SUV
značky. Jeho základom sa má stať platforma nového Pola. Väčšia svetlá
výška a plastová ochrana podvozku sľubujú aj jazdu mimo asfaltu.
VW T-Cross ukazuje realistickú podobu nového malého SUV značky. Jeho základom sa má stať platforma nového Pola. Väčšia svetlá výška a plastová ochrana podvozku sľubujú aj jazdu mimo asfaltu.
Autor: Volkswagen

Volkswagen plánuje v najbližších rokoch inváziu nových SUV. Je to logické. Vkus zákazníkov sa totiž presúva od tradičných segmentov práve k triede áut schopných zísť z asfaltu. Po novom Tiguane a pripravovanej 7-miestnej predĺženej verzii pre USA má prísť hneď niekoľko modelov. Okrem Touaregu a veľkého SUV pre Čínu aj dva menšie crossovery. Jeden v triede Golfu, ktorý automobilka naznačila staršou dvojdverovou štúdiou T-Roc v roku 2014, a jeden v triede Pola, ktorý mal premiéru len pred pár dňami v Ženeve. Samozrejme, zatiaľ v podobe konceptu. Podobne ako pri T-Roc sa Volkswagen rozhodol pre otvorenú karosérie. Kým však staršia štúdia využívala systém „targa“, koncept T-ross Breeze stavil na plátno.

S najväčšou pravdepodobnosťou je realistická štúdia postavená na platforme nového Pola, i keď jej modularita umožnila pridať do všetkých strán zopár užitočných centimetrov. T-Cross Breeze je tak výrazne väčší ako napríklad súčasné Polo Cross. Na dĺžku má 4 133 mm, čo už nie je ďaleko od Golfu a rovnako to platí o rázvore náprav 2 565 mm. Konkurenciu v malých crossoveroch však výrazne prekonáva šírkou. Bez spätných zrkadiel má až 1 798 mm a rovnako veľkorysá je výška 1 563 mm. Najväčšou vychytávkou je však plátenná skladacia strecha, ktorou sa môže v segmente crossoverov pochváliť zatiaľ len Range Rover Evoque Convertibile. O jej konštrukcii sa automobilka nezmieňuje.

T-Cross Breeze lakovaný farbou Summer Green má na dĺžku 4
133 mm a rázvor náprav 2 565 mm. Výškou nad 1 563 mm. Plátenná strecha
ostane pravdepodobne výsadou konceptu.
T-Cross Breeze lakovaný farbou Summer Green má na dĺžku 4 133 mm a rázvor náprav 2 565 mm. Výškou nad 1 563 mm. Plátenná strecha ostane pravdepodobne výsadou konceptu.
Autor: Volkswagen

Koncept lakovaný v zaujímavom zelenožltom odtieni Summer Green používa typické štylistické prvky Volkswagenov, zároveň však prináša aj nóvum v podobe atypického „výpletu“ prednej masky či denných obvodových svetiel integrovaných v nárazníku. Avízom jeho terénnych génov je väčšia svetlá výška, podvozok chránený plastom a hliníkovými panelmi či 19-palcové disky. Hliník nájdeme aj na ráme čelného okna. Zboku oživujú dizajn dva výrazné prelisy a vzadu úzke svetlá doplnené cúvacími reflektormi korešpondujúcimi s prednými hmlovkami. Napriek kompaktným rozmerom a mechanizmu strechy sľubuje Volkswagen v kufri až 300 litrov priestoru pre batožiny.

Interiér ponúkajúci miesto štvorčlennej posádke má
minimum tlačidiel. Ovládanie funkcií na seba prebrali dotykové displeje.
Mechanické ovládače má len prevodovka, strecha a elektrická parkovacia
brzda.
Interiér ponúkajúci miesto štvorčlennej posádke má minimum tlačidiel. Ovládanie funkcií na seba prebrali dotykové displeje. Mechanické ovládače má len prevodovka, strecha a elektrická parkovacia brzda.
Autor: Volkswagen

Interiér nebude ďaleko od to, čo môžeme očakávať od nového Pola. Pochopiteľne, showcar si mohol na rozdiel od sériových áut dopriať viac drahých technológií. Preto sú klasické tlačidlá nahradené displejmi. Mechanicky sa ovláda len spínač otvárania strechy, prevodovka a elektrická parkovacia brzda. Všetko ostatné dostal na starosť dotykový displej multimediálneho rozhrania HMI. Ten je spojený s displejom prístrojového panelu, takže optický s ním splýva. Efekt umocňuje 3D grafika. Virtuálny kokpit umožňuje voľné programovanie a viacero druhov zobrazenia, napríklad na základe zvoleného jazdného režimu. Zaujímavým prvkom sú takmer neviditeľné prieduchy ventilácie skryté pod lemom palubnej dosky.

Farebný koncept kombinujúci tmavé plasty v odtieni Deep Teal a zelené dekorácie Summer Green s hliníkom ladí s exteriérom. Volkswagen si dal záležať na vysoko odolnom čalúnení vyrobenom z polyamidových hybridných vlákien, čo je pri kabrioletoch vystavených teplu, slnku či vode zvlášť dôležité. Nezabudol ani na komfort, takže T-Cross je vyzbrojený napríklad dvojzónovou klimatizáciou alebo špičkovou aparatúrou kalifornskej značky Beats Electronics, za ktorou stojí rapper Dr. Dree a ktorá už spôsobila revolúciu na scéne slúchadiel. Systém BeatsAudio 300 W má 8-kanálový zosilňovač, zvukový procesor DSP a tiež subwoofer integrovaný v stredovej konzole. Mimochodom, identické audio ponúka Volkswagen v modernizova­nom up!-e.

Pod kapotou pracuje litrový 3-valec 1,0 TSI s výkonom 81 kW.
Spojený je so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a predným náhonom.
Pod kapotou pracuje litrový 3-valec 1,0 TSI s výkonom 81 kW. Spojený je so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a predným náhonom.
Autor: Volkswagen

Veľké jazdné výkony od T-Cross Breeze ale neočakávajte. To ani nie je jeho úlohou. Štvorčlenná posádka sa má tešiť najmä z vetra vo vlasoch, a to aj mimo asfaltu. Len 1 250 kilogramov vážiacemu crossoveru stačí úsporný benzínový 3-valec 1,0 TSI známy z Pola, Audi A1 či najnovšie z Golfu. Dáva 81 kW a pri 1 500 otáčkach za minútu aj maximálny krútiaci moment 175 Nm. V spojení so 7-stupňovou dvojspojkou DSG a predným náhonom to stačí na maximálnu rýchlosť 188 km/h a akceleráciu na stovku za 10,3 sekundy. Pritom si vystačí s piatimi litrami paliva na 100 km. Štyridsaťlitrová nádrž by potom mala zaručiť teoretický dojazd až 800 km.

Čítajte viac

Pohon oboch náprav 4Motion sa síce neplánuje, no pomôcť má trakčná elektronika. A najmä mód Off-road, ktorý prispôsobí činnosť motora, prevodovky, riadenia a trakčných systémov horšej adhézii. Tento režim dokáže T-Cross Breeze aktivovať automaticky. Je totiž vyzbrojený kamerou a senzormi schopnými rozpoznať nespevnený povrch. Navyše upraví grafiku prístrojového panelu, na ktorom zobrazí prioritne off-roadové a topografické informácie, napríklad profil terénu či ideálnu stopu prejazdu nerovnosti. Okrem módu Off-road sú na výber aj ďalšie, napríklad ekonomický, komfortný alebo štandardný pre jazdu na asfalte.

Novinka by sa mala dostať na trh v sériovej podobe do dvoch rokov, pričom premiéra by mohla prebehnúť už ten budúci. T-Cross si pravdepodobne bude musieť počkať najprv na úplne novú generáciu Pola. Otázne je, či Volkswagen presadí do výroby aj otvorenú verziu s plátennou strechou. Ak aj áno, istotne príde až po klasických modeloch. T-Cross ostane na dlhší čas najmenším SUV značky. Ako je totiž známe, pripravovaný menší model Taigun, na báze Volkswagenu up!, sa stal jednou z obetí aféry Dieselgate a s jeho výrobou automobilka už nepočíta.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Banské nešťastie na Ukrajine

Pri nešťastí v čínskej uhoľnej bani zomrelo 21 baníkov

03.12.2016 10:09

Čínski banskí záchranári potvrdili smrť 21 baníkov, ktorí začiatkom tohto týždňa uviazli pod zemou po nehode v uhoľnej bani na severovýchode Číny.

Programová konferencia strany Smeru 2016, robert fico, fico

Na sneme Smeru dôjde k dvom personálnym zmenám

03.12.2016 10:02

Smer čaká o týždeň snem v Prešove, na ktorom má dôjsť k personálnym zmenám.

euro, peniaze, hotovosť

USA zablokovali predaj filiálky nemeckého Aixtronu Číňanom

03.12.2016 09:50

Spojené štáty zablokovali predaj americkej filiálky nemeckej technologickej firmy Aixtron čínskemu fondu.

Donald Trump

Trump telefonoval s vodcami Taiwanu, Singapuru a Filipín. Riskuje hnev Číny

03.12.2016 08:50

Trump absolvoval telefonický rozhovor s taiwanskou prezidentkou Cchaj Jing-wen. Spojené štáty pritom majú s Taiwanom od roku 1979 prerušené diplomatické vzťahy.