Len pred pár dňami zavrel brány autosalón v Ženeve a v New Yorku sa na nás chystá ďalšia lavína automobilových premiér. A to už na budúci týždeň. Nebude medzi nimi chýbať ani Mercedes-Benz. Ten si rok po vlaňajšom šanghajskom koncepte GLC Coupé pripravil pre najväčšiu východoamerickú automobilovú prehliadku sériový model. Pochopiteľne, jeho úlohou je otriasť základmi konkurenčného BMW X4.
Nové SUV-kupé sa síce predstavuje zatiaľ len na jedinej oficiálnej skici, no už tá naznačuje, že do New Yorku dorazí s najväčšou pravdepodobnosťou rovno v ostrej verzii GLC Coupé 43 AMG. Stuttgart by tak razantne stiahol mníchovský náskok. Túto teóriu podporujú nielen športové nárazníky, maska s jedinou lamelou a nápadne veľké disky kolies a nápisi AMG, ale aj nedávna premiéra o čosi konzervatívnejšej verzie GLC 43 AMG, ktorá má pod kapotou preplňový 6-valec. Ten produkuje s pomocou dvojice turbodúchadiel rovných 270 kW.
Nie je však vylúčené ani to, že športovejšie strihnuté kupé by si mohlo trúfnuť na vyšší výkon. Tá istá pohonná jednotka je totiž v prípade nového éčka 43 AMG vyladená až na 295 kW. V každom prípade zrýchlenie z 0 na 100 km/h by nemalo s 9-stupňovým automatom 9G-Tronic trvať dlhšie ako päť sekúnd, podobne ako pri GLC 43 AMG, ktoré podlezie túto hranicu o jednu desatinu. Prvé husle budú však hrať základné verzie s motormi prevzatými z céčka. Očakávať tak môžeme 2,1-litrové turbodiesely a dvojlitrové benzínové agregáty s výkonom od 125 do 155 kW.
Neskôr má pribudnúť plug-in hybrid a výkonný 8-valec 63 AMG z Affalterbachu. Rozmery karosérie so splývavou siluetou kupé by nemali byť ďaleko od vlaňajšieho konceptu. Ten mal na dĺžku 4 730, na výšku 1 600 a rázvor náprav 2 830 mm. Je len logické, že z GLC si nové kupé požičia všetky technologické vychytávky, a to najmä pneumatické odpruženie Airmatic s adaptívnou charakteristikou pruženia a zmenou svetlej výšky a tiež pohon oboch náprav 4Matic uprednostňujúci zadnú nápravu.