VW Beetle je síce symbolom Volkswagenu, no rozhodne nie modelom, ktorý by plnil kasu wolfsburskej centrály. Neoficiálne sa dokonca hovorí, že súčasná generácia, postavená ešte na platforme predošlého Golfu VI, už nástupcu nedostane. Dôvodom sú práve slabé predaje. Ročné registrácie v Európe dosahujú približne len 40 000 kusov a stále klesajú. V USA zas automobilka pod vplyvom kauzy Dieselgate bojuje s prepadom odbytu, čo sa dotýka aj Chrobáka. Zatiaľ je ale stále v ponuke, a tak sa o dobrú kondíciu snaží aspoň faceliftom na rok 2017.
Najzásadnejšou zmenou sú nové, plochejšie nárazníky, tak trochu inšpirované off-roadovo ladeným Beetle Dune či pôvodnou verziou Sport. To znamená tri výrazné sacie otvory, ktoré nahrádzajú pôvodný horizontálny otvor. Nová línia R-Line dostala navyše úzky sací otvor pod prednou kapotou a matné zadné svetlá. Postavená je na 17-palcových diskoch Philadelphia alebo príplatkových osemnástkach Ravena Adamantium. Tie sú k dispozícii aj pre verziu Design. V palete farieb pribudli metalizované laky Bottle Green a White Silver.
Interiér prináša tri nové poťahové druhy čalúnenia a svetlejšie podsvietenie prístrojového panelu. V ponuke ostávajú farebné lesklé dekorácie prístrojovej dosky alebo balík Black Style Package, kde čierne obklady „palubovky“ dopĺňa čierny lak strechy a spätných zrkadiel. Viac retroatmosféry prináša verzia Denim, odkazujúca na „jeansový“ Chrobák z roku 1974. Lakovaná je modrou farbou Stonewashed Blue Metallic. Sedemnásťpalcové disky kolies zdobia chrómové puklice, tak ako jeho historickú predlohu. V interiéri nájdeme modré športové sedadlá.
Líniu R-Line, ktorá strieda pôvodnú Sport, možno doplniť interiérovým balíkom s logami R-Line, koženým čalúnením Vienna a špecifickými dekoráciami. Edícia Allstar prináša dvojzónovú klimatizáciu a navigačný systém Discover Media. Na vrchole je Beetle Exclusive, vychádzajúci z R-Line, no doplnený čiernymi diskami Twister, interiérovými dekoráciami z klavírnej černe a luxusným koženým čalúnením Nappa. Modernizácia sa týka oboch karosárskych verzií, teda aj kabrioletu.
Pod kapotou ostáva všetko po starom. Na výber sú tri zážihové motory a dva diesle s výkonovým rozpätím od 77 do 162 kW. Benzín reprezentujú 4-valce 1,2 TSI (77 kW), 1,4 TSI (110 kW) a 2,0 TSI (162 kW). Naftu budete tankovať do dvojlitrov 2,0 TDI s výkonom 81 alebo 110 kW. Motory sú kombinované s manuálnymi alebo dvojspojkovými prevodovkami DSG. Na trh by sa mal vynovený Beetle dostať v priebehu leta.