Úžitková divízia Volkswagenu má za sebou takmer kompletnú obnovu modelového portfólia. Na svete je nový Caddy, Transportér T6 aj facelift Amaroku. Chýbal už len veľký Crafter. A ten príde už čoskoro. Automobilka preto púta pozornosť prvými oficiálnymi skicami. Ako vidieť, dizajn nevybočuje zo súčasného značkového rukopisu. Crafter dostane masku s vodorovnými lamelami, ktoré zasahujú priamo do reflektorov. Autorom dizajnu je Albert-Johann Kirzinger, ktorý tvrdí, že automobilka vypočula priania zákazníkov, ktoré sú v segmente úžitkových áut ešte dôležitejšie ako pri tých osobných.
Nový Crafter má preto vyžarovať robustnosť, kvalitu a ponúknuť rekordný úžitkový priestor. Pritom sa ale konštruktérom podarilo dosiahnuť výnimočne nízky koeficient odporu vzduchu Cx s 0,33, čo je podľa Volkswagenu rekord v triede. To má samozrejme priaznivý vplyv na spotrebu paliva a teda aj prevádzkové náklady, opäť silný argument v triede „užitkáčov“. Najväčšou zmenou je ale fakt, že Crafter sa rodil pop prvýkrát výhradne v koncernovej réžii. Spolupráca s Daimlerom je minulosťou. Kým predošlá generácia bola len preznačkovaným Mercedesom-Benz Sprinter, tá nová je čistým Volkswagenom. A to od podlahy.
Crafter bude totiž stáť na vlastnej platforme, ktorú požičia aj sesterskému MAN-u. Volkswagen sa rozhodol pre samostatný konštrukciu z dôvodu, že trieda Crafteru je najziskovejší segment kategórii úžitkových áut. „Je dosť veľký na to aby sa nám oplatilo postaviť vlastné auto,“ komentoval rozhodnutie automobilky Eckhard Scholz, predseda predstavenstva. Tiež dodal, že hoci bol koncern so spoluprácou s Daimlerom spokojný, neumožňovala mu dosahovať vyšší zisk. Investície na vývoj čiastočne kompenzuje znížením výrobných nákladov. Produkciu totiž zabezpečí úplne nový poľský výrobný závod Września.
Ten leží len 50 km od rodiska menších úžitkových modelov Caddy a Transportér, čo zas zníži logistické náklady. Výsledkom stavebných prác, ktoré odštartovali už v roku 2014 je lisovňa, lakovňa a montáž. Závod sa rozkladá na ploche 220 hektárov. Do predaja sa veľký úžitkový Volkswagen dostane už túto jeseň. Novinka nahradí pôvodný Crafter po dlhých desiatich rokoch výroby. Ten schádzal z montážnych liniek koncernu Daimler v nemeckom Ludwigsfelde a Düsseldorfe.