Vlani na autosalóne v Guangzhou ukázal Mníchov športový 4-dverový Concept Compact Sedan. Miesto premiéry nebolo náhodné. Od prvej chvíle bolo jasné, že sa čosi chystá. A to pre Čínu, ktorá nemá rada hatchbacky ani kombi, no zato miluje sedany. Rozuzlenie prichádza v týchto dňoch. BMW totiž ukázalo prvú oficiálnu snímku kompaktného štvordverového modelu s trojpriestorovou karosériou. Ako sa dalo očakávať, novinka je určená pre ríšu stredu. Aj preto sa na jej vývoji, ktorý prebiehal v nemeckej centrále, podieľali čínski technici. Tí upravili najmä podvozok, tak aby vyhovoval tamojšej infraštruktúre a vkusu čínskych zákazníkov.
To, či nový sedan zamieri aj do Európy, hoci mníchovská konkurencia tu už operuje s Audi A4 a Mercedesom-Benz CLA, nie je isté. Každopádne má čínska premiéra význam aj pre Európu. Napriek produkcii v čínskom závode Shenyangu partnerskej automobilky Brilliance, môžeme totiž nazvať čínsky sedan prvým BMW radu 1 novej generácie. Je totiž postavený na platforme UKL s predným náhonom, vyvinutej s Mini. A na ňu čaká aj nová európska jednotka. Tá súčasná ostáva zatiaľ verná pohonu zadných kolies. Pochopiteľne, jej modularita umožní aj pohon oboch náprav xDrive, tak ako to už poznáme z prvých mníchovských MPV 2 Active Tourer a Gran Tourer.
Ázijskému sedanu nechýbajú typické prvky BMW od predných ladviniek, cez kruhovú optiku svetiel až po krivku Hofmeister kink na zadnom stĺpiku. Dizajn zadnej časti si BMW nechalo zatiaľ pre seba, ale svetlá v tvare písmena L sú takmer istotou. A rúškom tajomstva ostáva zahalený interiér aj technika. Nič iné ako benzínové 3-valce 1,5 TwinPower Turbo a 4-valce 2,0 TwinPower Turbo však očakávať nemožno. A to v spojení so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami alebo 8-stupňovým automatom Tiptronic. Na ďalšie informácie si ešte budeme musieť počkať. BMW s nimi vyrukuje pravdepodobne ešte počas leta. Predaj však odštartuje až budúci rok.