Cieľ bol jasný – zvýšiť výkon pri súčasnej redukcii spotreby paliva. Tá má klesnúť o 15 %. Z dvoch litrov ponúkne novinka buď 147, 182, alebo až 220 kW. V prípade najvýkonnejšej verzie hovorí Jaguar Land Rover o motore, ktorý je o 20 % výkonnejší než konkurencia. Úroveň výkonu závisí od spôsobu prepĺňania. Kým najslabšia verzia používa klasické turbodúchadlo, výkonnejšie sú vybavené turbom typu twin-scroll s keramickým ložiskom.
O riadenie ventilov sa stará elektro-hydraulický systém. Objem každého z valcov, ktorý je 500 ccm, prezrádza modulárnu konštrukciu. Okrem dvojlitrových 4-valcov tak neskôr vznikne aj trojlitrový vidlicový 6-valec a tiež 1,5-litrový 3-valec. Spolu s novým motorom informuje automobilka aj o novej 8-stupňovej dvojspojkovej prevodovke Transcendt (TRANsmission Supply Chain Excellence Next generation Dual clutch technologies). Určená je najmä pre terénne modely.
Preto má nezvyčajne široký rozsah prevodových pomerov, až 20:1, čo je dvojnásobok štandardu. Prvý z nich totiž zastúpi funkciu „redukcie“. Zaujímavé je, že okrem ôsmich stupňov pre jazdu vpred obsahuje nová „skriňa“ aj dva prevody pre jazdu vzad. Kombinovaná môže byť s pozdĺžne uloženými motormi, pohonom oboch náprav aj hybridným modulom. Výhodou je nižšia hmotnosť. Podľa Britov váži o 20 kg menej ako klasický 8-stupňový automat s hydrodynamickým meničom.
Novú techniku môžeme očakávať v sériovej produkcii už od roku 2017. Predstaviť by sa mohla v novom Land Rovere Discovery, prípadne Jaguare F-Pace, ale tiež v modeloch Range Rover, od malého Evoque až po Range Rover Sport. Len do vývoja prevodoviek investovala spoločnosť 15 miliónov libier. Ďalších 15 poskytla britská vláda.