Volkswagen bojuje s kauzou Dieselgate a šetrí, kde sa dá. Napriek tomu je stále najväčším producentom áut planéty. Teda, ak dotiahne do úspešného konca svoj boj s japonskou Toyotou. Vlani sa mu to nepodarilo, no tento rok to vyzerá nádejne. Veľkou posilou by bol preň modernizovaný Golf siedmej generácie, ktorý mnohí očakávali už v septembri v Paríži. Lenže Volkswagen tam priviezol v podstate len koncept elektromobilu ID, o ktorom tvrdí, že ide o „chrobáka budúcnosti“.
Absencia faceliftovaného Golfu bola preto sklamaním. Lenže teraz sa zdá, že išlo o zámer. Vzťah automobiliek k výstavám sa totiž mení. Miesto toho, aby nechali zapadnúť novinku v lavíne premiér, zvolia neštandardný termín. A presne to urobil aj Volkswagen. Ako oznámil, modernizovaný Golf ukáže začiatkom novembra. A čo máme čakať? Doterajšie informácie tvrdia, že exteriér ostane, až na nové LED svetlá, takmer bez zmien, zato v interiéri majú pribudnúť displeje, vrátane virtuálneho kokpitu a tiež ovládanie gestami.
Napokon, túto zmenu už Volkswagen avizoval tento rok v Las Vegas na koncepte e-Golf Touch, vystavenom počas veľtrhu spotrebnej elektroniky CES. Príchod displejov bude zároveň znamenať menej tlačidiel. Najviac sa toho však zmení pod kapotou. Práve v Golfe totiž debutuje nová generácia benzínového 4-valca 1,5 TSI a tiež dieselu 1,5 TDI. Tie skoncujú s motormi 1,2 TSI, 1,4 TDI a 1,6 TDI. Doraziť má mild-hybrid so 48-voltovou elektrickou sústavou, 3-valcom preplňovaným elektrickým kompresorom a štartér-generátorom.
Vďaka tomu by mala hybridná verzia spotrebovať len 4,7 litra benzínu a pritom udržať cenu technológie na rozumnej úrovni. Volkswagen vraj dokonca počíta s klasickým oloveným akumulátorom. Okrem toho sa šušká, že emisné skóre má zlepšiť filter pevných častíc pre benzínové agregáty.