„Všetci sme už zažili, že sedíme v aute a skúšame nadviazať konferenčný hovor. Lenže s telefónom zápasíme, kým sa pokúšame o spojenie, prípadne zabudneme PIN kód alebo nám telefón spadne. To nie je ten najlepší spôsob, ako začať dôležitý pracovný hovor," hovorí k téme Anders Tylman-Mikiewicz, zodpovedný vo Volve za konektivitu. Navyše sú takéto situácie nebezpečné.
„ S príchodom technológie Skype for Business sa ale všetky problémy zmažú,“ tvrdí Tylman-Mikiewicz. Kvôli bezpečnosti však automobilka umožní iba hlasový prenos, videokonferenčné hovory nebudú možné, pretože by odvádzali pozornosť vodiča od premávky. Okrem toho Volvo zvažuje aj použitie „digitálneho osobného asistenta“, ktorý by pracoval s obdobou platformy Siri.
Za touto umelou inteligenciou v aute stojí spoločnosť Microsoft, ktorá má na starosti aj samotný Skype. Systém by mal ponúknuť vylepšené hlasové ovládanie a zhromažďovať poznatky o užívateľovi auta, ktoré by mohol následne využiť na predvídanie jeho potrieb.