Automobilka z Coventry sa postupne zbavuje minulosti spojenej s Fordom. Pôvodné agregáty vyvíjané s touto americkou automobilkou nahrádza úplne novými z rodiny Ingenium. Ako prvý prišiel naftový 4-valec v roku 2014. Postupne sa rozšíril do plejády modelov Jaguaru aj sesterského Land Roveru. Napríklad do Jaguarov XE, XF či F-Pace. A teraz sa rodina Ingenium rozrastie hneď o tri novinky – dve benzínové a jednu dieselovú. Všetky spája spoločný zdvihový objem dvoch litrov a 4-valcová konštrukcia.
Najzaujímavejší bude nepochybne diesel s označením 25d. V porovnaní so slabšou verziou 20d dostal totiž druhé turbodúchadlo. To sa postaralo o nárast výkonu z pôvodných 132 na 177 kW a krútiaceho momentu zo 430 až na 500 Nm. To už nie je ďaleko od parametrov trojlitrových naftových 6-valcov a dokonca viac ako ponúkajú konkurenčné dvojlitrové naftové bi-turbá zo Stuttgartu a z Mníchova. Takejto nádielke museli konštruktéri prispôsobiť kľukový hriadeľ, piesty aj systém priameho vstrekovania.
A konečne sa v modeloch Jaguaru objaví aj prvé benzínové Ingenium. Štvorvalec s označením 20t poskytne výkon 147 kW a variant 25t až 184 kW. Oba zamieria do modelov XE a XF. Nové SUV F-Pace dostane len silnejšiu verziu. Všetky tri sa však môžu tešiť z naftového bi-turba. Novinkou modelového roku 2018 sa stane aj F-Pace E-Performance, kde bude výkon základného naftového motora znížený na 120 kW. Výsledkom má byť priaznivá spotreba paliva na úrovni 4,8 litra nafty na 100 km.