V Zuffenhausene šliapu na plné obrátky. Na svet prišla len tento rok Panamera „kombi“ ST a jej brutálne plug-in hybridné verzie, rovnako ako 911 GTS, 911 Turbo S, „vytunené“dvojičky 718 Cayman/Boxster GTS a puristická verzia 911 T. Zlatým klincom programu je ale tretia generácia Cayenne, predstavená vo Frankfurte nad Mohanom. Dozvedeli sme sa, že je o 68 kg ľahšia, silnejšia a po prvýkrát prichádza s riadením zadných kolies či so zmiešaným profilom pneumatík. Čerešnička na torte však stále chýbala.
Porsche totiž prezradilo len parametre základných 6-valcových verzií Cayenne a Cayenne S. Tie sa síce posilnili na 250, respektíve 324 kW, takže na stovku šprintovali za 6,2 a 5,2 sekundy a s balíčkom Sport Chrono ešte o tri desatinky sekundy rýchlejšie, no bolo jasné, že imidžu Cayenne to stačiť nebude. Veď pozíciu na vrchole hierarchie vždy obsadil Cayenne Turbo. Ten však zatiaľ chýbal. Dnes je realitou a má prívlastok historicky najrýchlejšieho SUV z Zuffenhausenu. O všetko sa postaral nový preplňovaný 8-valec s objemom štyroch litrov.
Jeho zdvihový objem síce klesol o osemsto kubíkov, no výkon stúpol z pôvodne 368 až na 404 kW, čo znamená, že nový Cayenne Turbo sa dotiahol na pôvodnú verziu Turbo S. Zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,1 sekundy ho však oskalpoval o rovné štyri desatinky sekundy. No a s balíkom Sport Chrono to dokonca zvládne za 3,9 sekundy. Úžasné, ak si uvedomíme, že hovoríme o viac ako dve tony vážiacom SUV. Zároveň je to medzigeneračné zlepšenie v porovnaní s Cayenne Turbo minimálne o šesť desatín sekundy. Svoj podiel na tom má aj rýchlejší, 8-stupňový automat Tiptronic.
V sérii topverzie je riadenie zadných kolies, pneumatické adaptívne pruženie aj stabilizácia náklonov karosérie v zákrutách Dynamic Schasis Control, ktorá využíva 48 V elektrický okruh. A svetovou novinkou je aerodynamická brzda Porsche Active Aerodynamics (PAA), teda strešný spojler, ktorý sa pri rýchlosti 160 km/h vyklopí v uhle šesť stupňov. Ak vodič prepne vozidlo do režimu Sport Plus, zaujme pozíciu v uhle 12,6 stupňa, čo zvýši prítlak zadnej nápravy. Ak je Cayenne Turbo vybavený panoramatickým strešným oknom, pri jeho otvorení sa spojler nakloní do uhla 19,8 stupňa, čím redukuje turbulencie.