Range Rover je na trhu od roku 1970, napriek tomu sa pod Eiffelovou vežou predstaví len jeho štvrtá generácia. Tá súčasná uzrela svetlo sveta v roku 2001, ešte ako výsledok spoločného vývoja s BMW. Po jedenástich rokoch sa tak netreba čudovať, že zmeny, ktoré prináša, sú vskutku radikálne. V prvom rade sa konštruktéri zamerali na zníženie hmotnosti tohto luxusného kolosu. A výsledok je priam neuveriteľný. Vďaka celohliníkovej konštrukcii karosérie, ktorá je ľahšia o 39¤% a hliníkovému podvozku schudol Range Rover o 420 kilogramov! Pritom je novinka väčšia a pasažierom na zadných sedadlách ponúka až o 118 mm viac miesta na nohy. Dostupná bude aj verzia Executive s dvojicou samostatných zadných sedadiel.
Dizajn ctí tradíciu, no dokonale vyhladené vonkajšie plochy dávajú tušiť, koľko práce vykonali konštruktéri v aerodynamickom tuneli. Zníženiu odporu vzduchu museli ustúpiť aj tradičné žiabre na predných blatníkoch. Ostali z nich len štylizované vertikálne prelisy na dverách. Najväčšou dizajnovou zmenou je predná maska inšpirovaná najmenším modelom Evoque a svetlá v tvare obráteného písmena L.
Napriek enormnému nasadeniu krehkého hliníka v konštrukcii výrobca tvrdí, že nový Range Rover nestratil nič zo svojich terénnych schopností. Výhode nižšej váhy v teréne sekunduje druhá generácia systému Terrain Response 2, ktorá analyzuje aktuálne jazdné podmienky a dokáže automaticky zvoliť jeden z viacerých programov pre jazdu v teréne.
O vyšší jazdný komfort sa zas postará zlepšené pneumatické pruženie a vysoká úroveň akustického komfortu podporená použitím laminovaných skiel. Výbava bude obsahovať také luxusné prvky ako elektrické ovládanie zadného veka alebo audiosústavu Meridian.
O motoroch automobilka veľa neprezradila. Podľa tlačovej správy sa pod kapotu chystá dieselový 6-valec TDV6, naftový osemvalec SDV8 a najvýkonnejší benzínový motor 5.0 V8. Nový Range Rover bol navrhnutý v dizajnérskom centre Land Rover a bude sa vyrábať v anglickom Sollihulle.