Novinky automobilovej jari 2013

Prinášame prehľad toho najdôležitejšieho, čo pribudne od jari 2013 na našich cestách. Automobilky svoje novinky predstavia na parížskom autosalóne.

19.09.2012 11:46
Autá Foto:
V Paríži sa tento rok predstaví nevídané množstvo noviniek.
debata (1)

Aston Martin Vanquish

Aston Martin Vanquish Foto: Aston Martin
Aston Martin Vanquish Aston Martin Vanquish

Podobu nového Vanquisha sme mali vidieť až v Paríži. Po úniku fotografií na internete bola však automobilka nútená priniesť prvé oficiálne informácie predčasne. A tak vieme, že tento aristokratický športiak bude poháňať 6-litrový 12-valec s výkonom 427 kW a na stovku bude šprintovať za 4,1 sekundy. Je teda rýchlejší ako súčasný DBS. Zákazníci sa budú môcť rozhodnúť medzi dvojmiestnym vyhotovením a vyhotovením 2+2.

Audi A3 Sportback

Audi A3 Sportback Foto: Audi
Audi A3 Sportback Audi A3 Sportback

Po jarnej premiére úplne nového Audi A3 privezie ingolstadtská automobilka do Paríža aj jeho 5-dverovú verziu s tradičným prívlastkom Sportback. Rozmery karosérie, ako aj rázvor zostanú zachované, keďže Sportback je postavený na rovnakej podlahovej platforme MQB. Pribudne však druhý pár dverí. Pod kapotou sú výlučne preplňované priamovstrekové motory vrátane nového 1.4 TSI s vypínaním dvoch valcov.

Audi RS5 Cabriolet

Audi RS5 Cabrio Foto: Audi
Audi RS5 Cabrio Audi RS5 Cabrio

Rodina „pätiek“ z Ingolstadtu sa pod Eiffelovkou rozrastie o najatraktívnejšiu a najsilnejšiu otvorenú verziu RS5 Cabrio. Samozrejme, strecha zostáva plátenná. Jej zloženie trvá iba 15 sekúnd a z kufra si odkrojí len 60 litrov. Vidlicový 8-valec 4,2 FSI, prevzatý z RS5 Coupé, dosahuje s dvojicou turbodúchadiel výkon 331 kW. To znamená spolu so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom Quattro šprint na stovku za 4,9 sekundy, čo je len o 3 desatiny horší výsledok v porovnaní s kupé.

Citroën C-Elysée

Citroën C-Elysée Foto: Citroën
Citroën C-Elysée Citroën C-Elysée

Na módu lacných a praktických sedanov zareaguje Citroën na domácom autosalóne modelom C-Elysée. Sedan s dĺžkou 4430 mm a rázvorom 2650 mm ponúkne veľký batožinový priestor s objemom 506 litrov. Vzhľadom na cenovú orientáciu neprekvapí použitie základného 3-valca 1.2 VTi, ktorý dopĺňa 4-valec 1.6 VTi (85 kW) a diesel 1.6 HDi (68 kW). Novinka to má namierené proti Škode Rapid, Seatu Toledo či Renaultu Fluence. Vyrábať sa bude v Španielsku.

Citroën DS3 Cabrio

Citroen DS3 Cabrio Foto: Citroen
Citroen DS3 Cabrio Citroen DS3 Cabrio

Prémiový rad DS dostane v Paríži najmladšieho súrodenca. Z modelu DS3 sa stane malý kabriolet. Ako vidno, pozdĺžne rámy kabíny síce zostali na mieste, pribudla však elektricky ovládaná plátenná strecha a sklopné zadné okno, podobne ako pri Fiate 500C či staršom Citroëne Pluriel. Strecha sa zloží za 16 sekúnd a manipulovať s ňou je možné až do rýchlosti 120 km/h! Na výber sú tri druhy plátna. Hmotnosť vozidla narástla len o 25 kg. Batožinový priestor zostal nezmenený. Ponúka 245 litrov.

Fiat Panda 4×4

Fiat Panda 4x4 Foto: Fiat
Fiat Panda 4x4 Fiat Panda 4x4

Fiat rozšíri na autosalóne v Paríži ponuku malej Pandy o tradičnú verziu 4×4. Tá sa vyrába už od roku 1983 a v európskom teritóriu nemá priameho súpera. Navonok sa odlišuje zvýšeným podvozkom a plastovou ochranou karosérie. Poháňať ju bude dvojvalec 0.9 TwinAir (63 kW) alebo diesel 1.3 MultiJet II (55 kW), oba spojené so stop-štart systémom a 6-stupňovou prevodovkou so skráteným prvým prevodovým stupňom. Po zaregistrovaní preklzu pripojí elektrohydraulická spojka zadnú nápravu.

Ford Fiesta

Ford Fiesta Foto: Ford
Ford Fiesta Ford Fiesta

Po štyroch rokoch výroby sa malá Fiesta dočkala modernizácie. Nová hexagonálna maska a denné LED-svetlá ju priblížili viac „kinetickému“ štýlu nových Fordov. Dôležitejšie sú však zmeny pod kapotou. Po minivane B-Max a Focuse dostane aj Fiesta super úsporný preplňovaný 3-valec 1.0 EcoBoost (74 kW). Ford tvrdí, že Fiesta s ním bude najekonomickejším benzínovým modelom v triede. A bude aj veľmi bezpečná. V jej výbave totiž pribudol systém Active City Stop s automatickým zastavením pri hroziacej kolízii v malých rýchlostiach.

Ford Mondeo

Ford Mondeo Foto: Ford
Ford Mondeo Ford Mondeo

Nové Mondeo priťahuje nielen dynamickým dizajnom, ale aj technikou. Pod jeho kapotou sa totiž ráta s použitím 3-valca 1.0 EcoBoost. Bude teda prvým modelom strednej triedy s 3-valcovým motorom. Ten mu má priniesť mimoriadne nízku spotrebu a emisie. Po prvýkrát v histórii Mondea pribudnú aj verzie s pohonom 4×4, čo mu dá viac potenciálu v konkurenčnom boji s VW Passat alebo Oplom Insignia. Hneď od počiatku budú v ponuke tri karosárske varianty – liftback, kombi a sedan. Posledná z nich sa predstaví aj ako hybrid kombinujúci 2-litrový benzínový motor a elektromotor s výkonom 35 kW.

Honda CR-V

Honda CR-V Foto: Honda
Honda CR-V Honda CR-V

Po USA mieri štvrtá generácia Hondy CR-V aj do Európy. Rozmery sa príliš nezmenili. Medzigeneračne pribudlo do dĺžky len 5 mm, je však o 25 mm nižšia. Kufor narástol o 33 litrov na konečných 589. Pod kapotou sa objaví benzínový 4-valec 2,0 i-VTEC (114 kW) a modernizovaný diesel 2.2i i-DTEC (110 kW). Aj vďaka systému stop-štart spotrebuje dieselové CR-V len 5,6 litra nafty na 100 km, čo je až o 0,9 litra menej ako v minulosti. Najočakávanejšou novinkou je však slabší diesel 1.6 i-DTEC s výkonom 88 kW. Ten však bude montovaný len do verzií s predným náhonom.

Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe Foto: Hyundai
Hyundai Santa Fe Hyundai Santa Fe

Tretia generácia prichádza po siedmich rokoch a na rozdiel od Hyundaiov ix35 a ix55 si ponecháva pôvodný názov. Rozmery s dĺžkou 4690 mm sa takmer nezmenili, napriek tomu ide o úplne nové auto. Interiér ponúka päť alebo sedem miest. Na kolená pribudlo 38 a v druhom rade 45 mm. Veľkosť kufra vzrástla na 534 litrov. Objavuje sa tu radarový tempomat, systém na udržiavanie v jazdnom pruhu či inteligentný parkovací asistent. Pre Európu sú určené tri nové 4-valce. Benzínový agregát 2.4 GDI (142 kW) s priamym vstrekovaním paliva a dva diesely – menší 2.0 CRDi (110 kW) a silnejší 2.2 CRDi (147 kW).

Chevrolet Trax

Chevrolet Trax Foto: Chevrolet
Chevrolet Chevrolet Trax

Malý crossover Trax s dĺžkou 4 221 mm nebude ničím iným ako súrodencom Opla Mokka. V porovnaní s ním má však oveľa off-roadovejší vzhľad. Trax je postavený na upravenej platforme Corsy. Pod kapotou sa objaví štvorvalec 1.4 Turbo (103 kW), atmosférický štvorvalec 1.6 16v (85 kW) a turbodiesel 1.7 CDTi (96 kW). Pripravený je aj 6-stupňový automat a pohon oboch náprav. Elektrohydraulická spojka dokáže na zadné kolesá preniesť maximálne 50 % krútiaceho momentu.

Jaguar F-Type

Jaguar F-Type Foto: Jaguar
Jaguar Jaguar F-Type

Jaguar opráši v Paríži slávnu minulosť. Predstaví tu ideového nástupcu legendárneho modelu E-Type z roku 1961 s označením F-Type. Tento zámer je síce známy už dvanásť rokov, no nikdy sa ho nepodarilo zrealizovať. Až dnes. Dizajn vychádza z vlaňajšej štúdie CX-16. Kým však tá mala karosériu kupé, sériové XF debutuje ako ľahký celohliníkový otvorený dvojmiestny roadster. Na výber budú tri motory. Dva preplňované 6-valce 3.0 V6 s výkonmi 250 alebo 280 kW, a 8-valec 5.0 V8 (asi 375 kW). Všetky motorizácie budú kombinované s pohonom zadných kolies a stop-štart systémom.

Kia Pro_cee’d

Kia Pro_cee’d Foto: Kia
Kia Kia Pro_cee’d

Tak ako v minulosti bude mať aj nová Kia cee’d svoj výrazne odlišný 3-dverový športový variant. To, že sa predstaví v Paríži, je jasné, no jej podobu sa automobilke podarilo ustrážiť. Zverejnila preto zatiaľ len prvé skice, kde vidno zaujímavo riešený zadný stĺpik vytvárajúci dojem plávajúcej strechy. Úlohu nováčika pod kapotou na seba prevezme preplňovaná verzia priamovstrekového benzínového 4-valca 1.6 GDI s označením 1.6 T-GDI (cca 153 kW). Tá naznačuje snahu Kie dobehnúť razantným tempom európsky náskok vo vývoji motorov.

Kia Carens

Kia Carens Foto: Kia
Kia Carens Kia Carens

Okrem Pro_cee’du privezie Kia do Paríža aj tretiu generáciu kompaktného MPV Carens. Preto neprekvapuje, že zverejnila prvé skice, ale aj fotografie detailov. Na rozdiel od výbehového Carensu bude novinka postavená na predĺženej platforme aktuálnej generácie Kie cee’d a ponúkne až 7-miestny interiér. Má byť zároveň nižšia a dlhšia. Príťažlivý dizajn sa rodil, podobne ako všetky novodobé produkty Kie, v nemeckom vývojovom stredisku pod vedením Petra Schreyera. Namierené to má proti Renaultu Grand Scénic či Citroën Grand Picasso.

Lexus LS

Lexus LS Foto: Lexus
Lexus LS Lexus LS

Po šiestich rokoch sa vlajková loď Lexusu dočkala modernizácie. A rozhodne nejde len o facelift. Podľa vzoru mladších modelov GS a ES dostala nezameniteľnú vretenovú prednú masku. Nové dynamické línie môže po prvýkrát doplniť aj športová modifikácia LS F Sport s aerodynamickým paketom a zníženým podvozkom. V kompletne prepracovanom interiéri sa predstavuje nové rozhranie HMI s 12,3-palcovým displejom. Dostupné budú naďalej dve motorické verzie. Benzínová LS 460 s vidlicovým 8-valcom a 8-stupňovou automatickou prevodovkou a hybridný LS 600h. Ten má štandardne pohon oboch náprav.

Mitsubishi Mirage

Mitsubishi Mirage Foto: Mitsubishi
Mitsubishi Mitsubishi Mirage

Nový malý 5-dverový hatchback s oprášeným názvom Mirage a dĺžkou len 3,7 metra je novým globálnym želiezkom Mitsubishi v kategórii mini. Jednoduchým dizajnom príliš nezaujme, no jeho čaro by sa malo skrývať v nízkej spotrebe a nízkej cene. Napokon, vyrába sa v Thajsku. Jeho japonskú špecifikáciu poháňa zatiaľ jediný 3-valec 1.0 MiVEC (51 kW), kombinovaný s kontinuálnou prevodovkou Invecs-III CVT. Vďaka nízkej hmotnosti len 845 kg, stop-štart systému a rekuperácii energie sa jeho spotreba pohybuje na úrovni 3,67 litra. Predávať sa začne až v budúcom roku.

Mitsubishi ASX

Mitsubishi ASX Foto: Mitsubishi
Mitsubishi ASX Mitsubishi ASX

V tomto roku začal Peugeot a Citroën predaj malých SUV 4008 a C4-Aircross, odvodených z Mitsubishi ASX. Japonský originál na to zareagoval rýchlym faceliftom. Veď na trhu je len dva roky. ASX našlo inšpiráciu vo svojej severoamerickej verzii. Preto dostalo novú rozšírenú 6-uholníkovú masku a svalnatejší tvar nárazníkov aj blatníkov. V interiéri je najväčšou zmenou nahradenie otočného ovládača systému 4WD tlačidlom. Pod kapotou pribudla slabšia verzia revolučného dieselu 1.8 DI-D (85 kW) s variabilným časovaním ventilov. Určená je pre model s predným náhonom.

Mazda6

Mazda6 Wagon Foto: Mazda
Mazda Mazda6 Wagon

Luxusný sedan a kombi strednej triedy je pre Mazdu ďalším míľnikom. Po SUV CX-5 je totiž druhým modelom obsahujúcim kompletný balík úsporných technológii Skyactiv. Vrátane premiérového kondenzátoru i-Loop, ukladajúceho prebytočnú energiu bŕzd, ľahkých karosérií až po benzínové motory 2.0 Skyactiv-G (110 kW) a 2.5 Skyactiv-G (141 kW). V Európe môžeme očakávať aj diesel Skyactiv-D. Napriek väčším rozmerom (dĺžka až 4865 mm) sa pohotovostná hmotnosť pohybuje od 1340 po 1410 kg. Silnejší motor má spotrebu len 5,9 litra benzínu.

Mini Paceman

Mini Paceman Foto: Mini
Mini Paceman Mini Paceman

Mini Countryman, prvý 5-dverový model Mini v histórii, dostane v Paríži 3-dverového súrodenca s prívlastkom Paceman. Jeho podobu už napokon naznačila rovnomenná detroitská štúdia. Nejde však len o jednoduchý derivát. Zvláštnosťou Pacemanu je totiž klesajúci profil strechy, nápadne pripomínajúci Range Rover Evoque, ktorý mu dá autonómne postavenie. V športovom duchu sa zmenila aj predná maska. Paceman bude vyrábaný v Rakúsku. Ponuka motorov je zhodná s Countrymanom.

Nissan Note

Nissan Note Foto: Nissan
Nissan Nissan Note

Nissan opäť experimentuje. Jeho kríženec vanu, hatchbacku a kombi s osvedčeným názvom Note však nevyzerá vôbec zle. Dizajn totiž vychádza zo štúdie Invitation. Na informácie je automobilka zatiaľ skúpa. Vieme len to, že dizajn interiéru je inšpirovaný vlnami piesku a že ako prvý zástupca svojej triedy ponúkne kamerový systém Around View, zobrazujúci okolie vozidla. V Japonsku ho budú ponúkať s 3-valcom 1.2i v atmosférickej, ale aj preplňovanej verzii známej z Micry. Z tej pochádza aj prevodovka CVT. Spotreba je vraj len 4,0 litra na 100 km. Výrobu v Európe zabezpečí závod v britskom Sunderlande.

Opel Adam

Opel Adam Foto: Opel
Opel Adam Opel Adam

Štýlový mestský hatchback, pomenovaný po zakladateľovi automobilky, rozšíri ponuku Opla smerom nadol. Má dĺžku len 3,7 metra a stojí na skrátenej platforme Corsy. Jeho hlavnou zbraňou je svieži dizajn a vysoká miera individualizácie. Napriek miniatúrnym rozmerom nebude skúpy na komfort ani bezpečnosť. Už v sérii počíta so šiestimi airbagmi a ESP. K dispozícii bude aj vyhrievaný volant či poloautomatický parkovací systém. Na trh sa dostane s troma benzínovými motormi ecoFlex s objemom od 1,2 (51 kW) do 1,4 (64 alebo 74 kW) litra. Štart predaja je naplánovaný až na budúci rok.

Opel Astra sedan

Opel Astra sedan Foto: Opel
Opel Astra Opel Astra sedan

Sedan je štvrtým karosárskym variantom Astry. Je odvodený z verzie kombi Sports Tourer, ale karoséria s dĺžkou 4685 mm je o 4 cm kratšia. Kufor ponúka 460 litrov objemu, čo je o 90 viac v porovnaní s hatchbackom. Spolu so sedanom prichádza aj celková modernizácia modelového radu. Astra tak dostala napríklad čítačku dopravných značiek Opel Eye, monitorovanie slepého uhla, asistent udržiavania v jazdnom pruhu, ale najmä adaptívny radarový tempomat. Z Insignie si požičala aj bi-turbo diesel 2.0 CDTi s výkonom až 143 kW, čo robí Astru prvým neprémiovým modelom nižšej strednej triedy s takýmto motorom.

Opel Mokka

Opel Mokka Foto: Opel
Opel Mokka Opel Mokka

Crossover Mokka bude konkurovať Nissan Qashqai alebo Škode Yeti. Dĺžkou 4280 mm stojí priamo medzi nimi. Malé SUV je postavené na platforme Corsy. V porovnaní s ňou má robustnejšiu konštrukciu a vyššiu svetlú výšku. Mimo spevnených ciest bude ťažiť z pohonu všetkých kolies a niekoľkých prvkov SUV. Napríklad z hill-holderu a kontroly zjazdu. Základné verzie majú len pohon prednej nápravy. Kariéru odštartuje s troma 4-valcami. Atmosférickou jednašestkou 16i (85 kW), preplňovaným motorom 1.4 Turbo (103 kW) a úsporným dieselom 1.7 CDTi (96 kW).

Peugeot 208 GTi

Peugeot 208 GTi Foto: Peugeot
Peugeot Peugeot 208 GTi

Po jarnej premiére konceptu 208 GTi prichádza do Paríža jeho ostrá sériová verzia. Návrat kompaktného hothatch-u iste poteší milovníkov cenovo dostupného športového náradia. Veď ako sa zdá, bude to poriadny čertisko. Poháňa ho nabrúsené turbo 1,6 THP z kupé RCZ, s výkonom rovných 200 koní (147 kW), prepojené so 6-stupňovým manuálom. Na stovku zrýchli pod sedem sekúnd. Na ceste budú GTi držať 17-palcové disky s rozšíreným rozchodom, ale aj atraktívny aerodynamický pa­ket.

Peugeot 301

Peugeot 301 Foto: Peugeot
Peugeot 301 Peugeot 301

V číselnom rade Peugeotov pribudne v Paríži nová „tristojednotka“. Patriť bude kompaktnému sedanu s dĺžkou 4,4 metra a rázvorom 2650 mm. Ako inak, ide o módny, cenovo orientovaný sedan s obrovským kufrom (506 litrov) a zároveň koncernové dvojča Citroënu C-Elysée. Rozdať si to chce s novou Škodou Rapid, alebo očakávanou druhou generáciou Dacie Logan. Paleta benzínových motorov je obmedzená na 3-valec 1.2 VTi (52 kW) a 4-valec 1.6 VTi (85 kW). Spoločnosť im bude robiť aj diesel 1.6 HDi (68 kW). Vyrábať sa bude v španielskom Vigu.

Renault Clio

Renault Clio Foto: Renault
Renault Clio Renault Clio

Štvrtá generácia Clia je prvým modelom navrhnutým pod taktovkou šéfdizajnéra Laurensa van den Ackera. Preto neprekvapia prvky inšpirované štúdiou kupé DeZir. S 3-dverovým variantom sa už nepočíta, takže kľučky zadných dverí sú maskované v ráme skla. Kuriozitou je rozhranie R-Link s tabletom v stredovej konzole a audio s funkciou R-Sound Effect, simulujúcou šesť profilov zvuku motora. Pod kapotou sa objavia len dva, zato nové agregáty. Benzínový preplňovaný 3-valec 0.9 Energy TCe (67 kW) a turbo diesel 1.5 Energy dCi (67 kW). Spotrebujú priemerne len 4,3, respektíve 3,2 litra paliva. V Cliu sa tiež objaví 6-stupňový dvojspojkový automat EDC.

Range Rover

Land Rover Foto: Land Rover
Land Rover Land Rover

Luxusný britský off-road je po radikálnej diéte. Úplne nová hliníková konštrukcia karosérie a podvozku znamená mínus 420 kg! Pritom ponúka posádke až o 118 mm viac miesta na nohy. Spolu s lepšou aerodynamikou ušetrí až do 22 % paliva. Výhode nižšej váhy sekunduje druhá generácia systému Terrain Response 2, ktorá automaticky volí jeden z piatich jazdných programov pre cestu alebo terén. Výbava bude obsahovať aj také luxusné prvky, ako audio sústavu Meridian s výkonom 1 700 W. Pod kapotu sa chystá dieselový 6-valec TDV6 (190 kW), naftový osemvalec SDV8 (249 kW) a kompresorový benzínový motor 5.0 V8 (375 kW).

Seat Leon

Seat Leon Foto: Seat
Seat Leon Seat Leon

Nový Leon je jedným z kľúčov ozdravenia Seatu. A na jeho technike to rozhodne vidieť. Má rovnakú platformu ako Audi A3 či nový Golf. To mu prinieslo úsporu hmotnosti až 90 kg. Karoséria s dĺžkou 4,26 metra je síce kratšia o 5 cm, no na druhej strane pribudlo rovných šesť na rázvore. Predná svetelná technika môže po prvýkrát v nižšej strednej triede pozostávať výhradne z LED-diód. Úplnou novinkou je systém detekcie únavy vodiča či udržiavania v jazdnom pruhu. Všetky motory majú priame vstrekovanie a preplňovanie. Spotreba klesla priemerne o 22 %. Verzia 1.6 TDI Ecomotive (77 kW) so stop-štart systémom spotrebuje len 3,8 litra nafty na sto kilometrov!

Seat Toledo

Seat Toledo Foto: Seat
Seat Toledo Seat Toledo

Dvojča Škody Rapid vracia Seat do čias, keď profitoval s prvou generáciou Toleda. Aj preto má opäť karosériu liftback. Dĺžkou takmer 4,48 metra, ako aj rázvorom 2602 mm však svojho predchodcu z roku 1991 výrazne prekonáva. Hlavným ťahákom sa má stať kufor s objemom cez 500 litrov a dostatočne priestranný interiér. Ten je opäť kópiou Rapidu. Pod kapotu zavíta technika z Fabie. Od trojvalca 1.2 HTP (55 kW), cez štvorvalce 1.2 TSI (63, 77 kW) až po najvýkonnejší 4-valec 1.4 TSI (90 kW). K nim sa pridá úsporný diesel 1.6 TDI (66, 77 kW).

Škoda Rapid

Škoda Rapid Foto: Škoda
Škoda Rapid Škoda Rapid

Rapid vlastne ani nie je novinkou. Jeho svetová premiéra síce prichádza s polročným sklzom, ale informácie o ňom výrobca zverejnil už v lete. Cenovo orientovaný model nadväzuje na prvú generáciu Octavie. V ponuke nahrádza Octaviu Classic. Preto má karosériu liftback, obrovský kufor (550 l) a tentoraz aj veľa miesta na zadných sedadlách. Podvozková platforma využíva prednú nápravu z Pola a zadnú z Roomstera. Pod kapotou pracuje šesť motorov. Základom je 3-valec 1.2 MPI (55 kW). Nasledujú štvorvalce 1.2 TSI (63 a 77 kW), a 1.4 TSI (90 kW). Naftu spaľujú motory 1.6 TDI (66 alebo 77 kW).

Toyota Auris

Toyota Auris Foto: Toyota
Toyota Auris Toyota Auris

Druhá generácia Aurisu sa zmenila na nepoznanie. Z vysokého hatchbacku sa stane najnižší predstaviteľ nižšej strednej triedy. Strecha klesla k asfaltu o rovných 55 mm. Aerodynamický odpor klesol na Cx 0,28. Na váhe ubudlo 40 kg. To znamená nižšiu spotrebu. Hneď od počiatku bude Auris v ponuke s troma druhmi pohonu. Benzínové motory 1,33 VVT-i a 1.6 VVT-i a diesely 1.4 D4-D či silnejší 2.0 D4-D, doplní hybridná verzia s prepracovaným systémom Hybrid Synergy Drive. V priestrannejšom interiéri debutuje rozhranie Toyota Touch či obrovská panoramatická strecha.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf Foto: Volkswagen
Volkswagen Golf Volkswagen Golf

Najpredávanejšie auto Európy dorazí do Paríža v siedmom vydaní. Spolu s Audi A3 a Seatom Leon stojí na novej platforme MQB. Tá mu priniesla väčší rázvor 2623 mm a má tiež zásluhu na znížení hmotnosti o 100 kg. Golf je o pritom o 66¤mm dlhší (4255), o 13 širší (1799), ale o 28 milimetrov nižší (1452). Kufor vzrástol na 380 litrov. Spotreba klesla o 23 %. Postarali sa o to nové motory vrátane 4-valca 1.4 TSI s vypínaním dvoch valcov. Verzia 1.6 TDI BlueMotion (77 kW) zrazí spotrebu až na 3,2 l/100 km. V Golfe sa objavujú aj nové bezpečnostné systémy nevynímajúc radarový tempomat či núdzové brzdenie Cit Stop.

1 debata chyba
Články podľa značiek