Ford Transit Custom
Najnovší obstál najlepšie. Euro NCAP poslalo proti stene Ford Transit Custom 2.2 TDCi s pohotovostnou hmotnosťou 2091 kg. Ochrana dospelej posádky dopadla na veľmi slušných 84 %, pričom určité riziko tu predstavovali len niektoré časti palubnej dosky. Ako jediný zástupca z testovaných dodávkových vozidiel absolvoval Transit aj bočný náraz na stĺp, kde obstál na 89 %. Ako medznú vyhodnotili komisári ochranu krčnej chrbtice. Ochrana detí bola podľa očakávania na plný počet bodov. V porovnaní s konkurentmi na tom je Transit dobre aj v oblasti ochrany chodcov. Veľmi dobre obstál aj v hodnotení asistenčných systémov. Ford Transit Custom získal celkovo plný počet hviezdičiek (5).
Ford Transit Custom – ***** | ||
---|---|---|
Kategória | Počet bodov | Percentá |
Ochrana dospelých | 30 | 84 |
Ochrana detí | 44 | 90 |
Ochrana chodcov | 14 | 48 |
Asistenčné systémy | 5 | 71 |
Fiat Scudo, Citroën Jumpy, Peugeot Expert
Na trojičkách Fiat Scudo, Citroën Jumpy a Peugeot Expert sa pri nárazových skúškach prejavil ich konštrukčný vek. Nárazovým testom spoločnosť Euro NCAP podrobila len Fiat Scudo s motorom 2.0 MultiJet a pohotovostnou hmotnosťou 1801 kg. Výsledky sa však vzťahujú aj na zvyšných dvoch technicky identických súrodencov.
Kým pri ochrane dospelých uspel len priemerne (až na veľmi slabú ochranu krčnej chrbtice pri náraze zozadu) a deti umiestnené v detských sedačkách ochránil na plný počet bodov, ku chodcom až tak zhovievavý nebol. Predný nárazník neposkytuje nohám chodcov takmer žiadnu ochranu, za ochranu nôh preto Scudo nedostalo žiadne body. Aj za ochranu hlavy zrazeného chodca získal veľký Fiat len 33 % možných bodov. Fiat Scudo si z nárazových testov celkovo odniesol tri hviezdičky.
Fiat Scudo – *** | ||
---|---|---|
Kategória | Počet bodov | Percentá |
Ochrana dospelých | 21 | 59 |
Ochrana detí | 42 | 86 |
Ochrana chodcov | 8 | 26 |
Asistenčné systémy | 2 | 26 |
Hyundai H-1
Aj Hyundai H-1 ukázal, že s vekom auta klesá jeho šanca na zisk dobrého hodnotenia. Euro NCAP si pre test vybral verziu Hyundai H-1 2.5 CRDi s pohotovostnou hmotnosťou 2095 kg. Dospelých cestujúcich ochránil slušne, hoci palubná doska bola v tomto prípade vyhodnotená ako mierne riziková. Ani Hyundai nemá účinné opierky hlavy, takže ochrana krčnej chrbtice je aj pri tomto aute len podpriemerná. Ochrana detí dopadla na plný počet bodov, zle nedopadol ani zrazený chodec. V dobrom svetle sa ukázal predný nárazník, vďaka ktorému sú nohy zrazeného chodca chránené lepšie, než jeho hlava, či panva. K dobru sa Hyundaiu H-1 pripísal aj sériovo dodávaný stabilizačný systém. Celkovo si Hyundai H-1 z testov odniesol tri hviezdičky.
Hyundai H-1 – *** | ||
---|---|---|
Kategória | Počet bodov | Percentá |
Ochrana dospelých | 20 | 55 |
Ochrana detí | 37 | 75 |
Ochrana chodcov | 10 | 34 |
Asistenčné systémy | 3 | 43 |
Renault Trafic
Testu sa zúčastnil Renault Trafic 2.0 dCi Passenger s pohotovostnou hmotnosťou 1912 kg. Priestor pre dospelých zostal po čelnom náraze stabilný a ochrana vodiča aj spolujazdca je na slušnej úrovni. Ako nebezpečná nebola vyhodnotená ani palubná doska prenikajúca do priestoru pre posádku. Veľmi dobre obstál Trafic pri bočnom náraze (plný počet bodov). Podobne ako pri Fiate Scudo, veľmi slabá bola ochrana krčnej chrbtice pri náraze zozadu. Na plný počet dopadla aj ochrana detí pripútaných v detských sedačkách. Slabá bola aj ochrana zrazeného chodca, najmä oblasť nôh a panvy.
Celkovo získal Trafic len dve hviezdy. Okrem priemernej pasívnej bezpečnosti sa však na horšom výsledku podpísala aj slabšia ochrana chodcov a absencia ESP v základnej výbave, čo sú disciplíny, ktoré sa v čase konštruovania tohto auta ešte nehodnotili.
Renault Trafic – ** | ||
---|---|---|
Kategória | Počet bodov | Percentá |
Ochrana dospelých | 21 | 58 |
Ochrana detí | 39 | 79 |
Ochrana chodcov | 8 | 28 |
Asistenčné systémy | 1 | 14 |