Je to neuveriteľné, ale hoci Subaru používa tento dnes už avantgardný agregát s protibežnými piestami od roku 1966, novinka bude v poradí len treťou generáciou. Tá druhá sa predstavila v Legacy z roku 1989. Motor dostane úplne nový blok, odľahčené všetky pohyblivé časti. Trecie straty klesli až o 30 %.
Nové je sacie a výfukové potrubie s optimalizovanou recirkuláciou výfukových plynov. Variabilné časovanie sacích aj výfukových ventilov AVCS má väčší rozsah prekrytia. Najdôležitejšie je však výrazné predĺženie zdvihu a zvýšenie kompresného pomeru, ktoré viedlo k harmonickejšiemu priebehu krútiaceho momentu a o 10 % vyššej palivovej účinnosti. Subaru sľubuje ešte lepšiu kultúru chodu a o 10 % nižšiu spotrebu.
Prvým modelom, ktorý bude poctený novým motorom, sa stane Subaru Forester. Neskôr sa rozšíri do všetkých modelových radov s výnimkou malého Justy. Motor je tiež pripravený na ďalšie úpravy. Vyrábať sa totiž bude v dvoch objemových verziách 2,0 a 2,5 litra v úplne novej továrni Gunma Oizzumi, vybudovanej špeciálne na tento účel.
Neskôr sa určite dočkáme aj preplňovanej modifikácie. Zatiaľ si však Subaru úzkostlivo stráži všetky technické údaje.