Modernizácia sa zamerala najmä na dizajn. CX-5 dostalo novú väčšiu prednú masku v štýle novej CX-3, s lamelami z matného chrómu, nové reflektory so zmeneným grafickým podpisom denných LED diód či nové umiestnenie hmlových svetiel. A diódy nájdeme odteraz aj vzadu. V súvislosti s tým podstúpili úpravy oba nárazníky. Exteriérové vylepšenia uzatvárajú nové 19-palcové disky kolies a rozšírená deväťčlenná paleta farieb o striebornú Sonic Silver Metalic a Titanium Flash Mica, ktorú už poznáme z Mazdy 3.
V interiéri sa Mazda snažila zvýšiť pocit kvality použitím nových dekoračných materiálov. Napríklad na horizontálnej lište palubnej dosky so saténovým efektom. V ponuke je však aj klavírny lak či kovový metalický povrch. Nová je aj stredová konzola s odlišným panelom klimatizácie. Mierne prepracovaný bol stredový tunel, keďže CX-5 prešlo z mechanickej na elektrickú parkovaciu brzdu. Nájdeme tu o to viac praktických odkladacích priestorov.
Posádku však potešia prepracované sedadlá, najmä tie zadné, pri ktorých zväčšila Mazda dĺžku sedáku. Spolu s modernizáciou sa na palube objavuje novšia generácia rozhranie HMI Mazda Connect, kompatibilného so smartfónmi. Vďaka tomu umožňuje palubná elektronika prístup na internet a využívanie služieb sociálnych sietí. Dobrou správou je aj 10-percentné zníženie vnútornej hlučnosti kabíny v porovnaní s verziou pred faceliftom.
Podieľa sa na tom najmä prepracovaný podvozok so zlepšenou izoláciou, ale aj novým naladením pružín a tlmičov. To má CX-5 zároveň priniesť viac stability a komfortu. Pod kapotou sa však zmeny nedejú. Veď priamovstrekové motory Skyactiv sú stále na špičke. V súvislosti s americkou premiérou síce Mazda spomína len benzínové agregáty 2,0 Skyctiv-G (110 kW) a 2,5 Skyactiv-G (121 kW), ale v Európe môžeme naďalej počítať aj s dieselom 2,2 Skyactiv-D.
Pre všetky motorizácie bude okrem 6-stupňových manuálnych prevodoviek dostupný aj automat Skyactiv-Drive s rovnakým počtom stupňov a, samozrejme, pohon oboch náprav. Bezpečnostné systémy doplnila detekcia slepého uhla zrkadiel, radarový tempomat, autonómne brzdy a monitorovanie únavy vodiča. Mazda predstavila modernizované CX-5 na autosalóne v Los Angeles ako modelový rok 2016. To znamená, že jej predaj plánuje spustiť až budúci rok. V Európe, by sa mohla predstaviť na jarnom salóne v Ženeve.