Q6 e-tron: Audi predstavilo nové prémiové elektrické SUV. Má dojazd vyše 600 km

Audi Q6 e-tron je prvým sériovým modelom Audi na prémiovej elektrickej platforme PPE, má aktívny svetelný podpis a batériu s kapacitou 100 kWh.

20.03.2024 10:00
Audi Q6 e-tron quattro, Audi SQ6 e-tron Foto:
Nový model Audi Q6 e-tron a Audi SQ6 e-tron (2024)
debata

Audi Q6 e-tron je zaradené do prémiového segmentu strednej triedy. Pokiaľ ide o rozmery, tak má dĺžku 4 771 mm, šírku 1 993 mm a výšku 1 648 mm. Rázvor má 2 899 milimetrov. Dizajnovo zaujme práve kombináciou relatívne veľkého rázvoru a krátkych previsov.

Batožinový priestor ponúka 526 litrov úložného priestoru. Ak sa sklopia zadné sedadlá, úložný priestor sa zväčší až na 1 529 litrov. Zadné sedadlá sa dajú sklopiť samostatne (40:20:40). Ďalších 64 litrov úložného priestoru je k dispozícii v „prednom kufri“ pod kapotou.

Revolúcia pod kapotou

Technologické zmeny sú naozaj revolučné. K najdôležitejším inovatívnym prvkom na tomto vozidle patrí platforma PPE, vyvinutá spoločne s Porsche, a elektronická architektúra E3 1.2 patria. Názov E3 znamená End-to-End Electronic Architecture. Funkčne orientovaná architektúra je založená na novej doménovej počítačovej štruktúre s piatimi vysokovýkonnými riadiacimi jednotkami (High-Performance Computing Platform, HCP), ktoré manažujú všetky funkcie vozidla – od infotainmentu a jazdných funkcií až po poloautomatickú jazdu v neskorších vývojových štádiách.

Audi Q6 e-tron quattro (2024)
Nový model Audi Q6 e-tron (2024): kokpit
+13Audi Q6 e-tron quattro (2024)

Pri uvedení na trh budú k dispozícii dva modelové varianty s pohonom všetkých kolies, po nich prídu na trh aj zadokolky. Nové Audi Q6 e-tron bude mať systémový výkonom 285 kW a kombinovanú spotrebu 17 až 19,4 kWh. Výkonnejší variant SQ6 e-tron ponúkne až 380 kW pri zapnutej príplatkovej extra funkcii (boost), jeho priemerná spotreba je 17,5 až 18,4 kWh. Q6 e-tron quattro zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. SQ 6 e-tron na to potrebuje len 4,3 sekundy. Maximálna rýchlosť vozidiel je 210, resp. 230 km/h. Dva modely s pohonom zadných kolies budú nasledovať neskôr – v závislosti od trhu.

K dvom štandardným displejom pribudol na... Foto: Audi
Nový model Audi Q6 e-tron (2024) K dvom štandardným displejom pribudol na prístrojovej doske aj tretí pre spolujazdca.

Oba modely využívajú novo vyvinutú li-ion batériu pozostávajúca z dvanástich modulov a 180 prizmatických článkov s celkovou kapacitou 100 kWh (čistá kapacita: 94,9 kWh). Výsledkom by mal byť maximálny dojazd až 625 km. Vďaka 800 voltovej technológii a maximálnemu nabíjaciemu výkonu 270 kW sa výrazne skráti aj čas nabíjania. Na vhodnej nabíjacej stanici (High Power Charging, HPC) sa dá nabiť až 255 km za desať minút a nabitie z 10 na 80 percent je možné približne 21 minút. Dôležitým prvkom pri zvyšovaní dojazdu Audi Q6 e-tron je pokročilý systém rekuperácie s výkonom až 220 kW.

Vyskúšali sme výkonné Audi SQ8
Video

Vozidlo vybavené funkciou Plug & Charge sa po pripojení nabíjacieho kábla samo autorizuje na kompatibilných nabíjacích staniciach a začne proces nabíjania. Ak nabíjacia stanica pracuje s technológiou 400 voltov, Audi Q6 e tron môže po prvýkrát umožniť bankové nabíjanie. Batéria s napätím 800 voltov sa automaticky rozdelí na dve batérie s rovnakým napätím, ktoré sa potom môžu nabíjať paralelne s výkonom až 135 kW. V závislosti od stavu nabitia sa obe polovice batérie najprv vyrovnajú a potom sa nabíjajú súčasne. Nabíjanie striedavým prúdom s výkonom až 11 kW je možné so štandardnými domácimi nabíjačkami.

Väčšina systémov a komponentov, ktoré tvoria podvozok, je novo vyvinutá. Jazdnú dynamiku modelu Q6 e-tron výrazne ovplyvňuje čiastočne prepracovaná predná náprava. Po prvý raz v modeli Audi sú riadiace ramená umiestnené pred ramenami zavesenia. Z toho vyplývajú predovšetkým výhody pre umiestnenie vysokonapäťovej batérie.

Head-up displej bude v tomto modeli voliteľný. Foto: Audi
Nový model Audi Q6 e-tron (2024) Head-up displej bude v tomto modeli voliteľný.

Dynamické jazdné vlastnosti tohto modelu umocňuje aj rozdelenie krútiaceho momentu na zadné kolesá ako súčasť vysoko variabilného systému pohonu všetkých kolies. Rozdielne rozmery elektromotorov na zadnej a prednej náprave umožňujú rozdelenie krútiaceho momentu smerom dozadu aj pri plnom zaťažení.

Aktívny svetelný podpis

Nové Audi Q6 e-tron zaujme aj prvým aktívnym digitálnym svetelným podpisom na svete. V prípade druhej generácie digitálnych zadných OLED svetiel šesť panelov OLED s celkovým počtom 360 segmentov generuje každých desať milisekúnd nový obraz pomocou špeciálne vyvinutého algoritmu. Vpredu sa aktívny digitálny svetelný podpis vytvára interakciou algoritmu s dvanástimi segmentmi, ktoré sa stmievajú hore a dole. V zadnej časti sa na tento účel používajú všetky digitálne segmenty OLED. Jednotlivé svetelné segmenty interagujú takým spôsobom, že celková intenzita svetelného podpisu sa nemení.

Vzadu sú vyrazné svetlá prepojené... Foto: Audi
Audi Q6 e-tron quattro Vzadu sú vyrazné svetlá prepojené podsvietenoulištou.

Digitálne zadné OLED svetlá dokážu po prvýkrát cielene komunikovať s okolím vozidla (Car2X). Systém detekcie priblíženia známy už z iných modelov Audi bol v novom Q6 e tron rozšírený o komunikačné svetlo. Upozorňuje ostatných účastníkov cestnej premávky na miesta nehody a poruchy. Okrem bežnej grafiky zadných svetiel komunikačné svetlo v kritických jazdných alebo dopravných situáciách integrovanými výstražnými symbolmi v digitálnom kombinovanom zadnom svetle OLED.

ELEKTRICKE AUTO ROKA prispevok na IG Dávame do pozornosti Hlasujte a vyhrajte v čitateľskej ankete ELEKTRICKÉ AUTO ROKA skvelé ceny!

V interiéri je 11,9-palcový virtuálny kokpit a 14,5-palcový dotyková obrazovka infotainmentu MMI, ktorý využíva po prvýkrát systém Android Automotive OS. Špeciálne pre cestujúcich vpredu je určený 10,9-palcový displej MMI s aktívnym režimom súkromia, ktorý zabraňuje tomu, aby počas jazdy rozptyľoval pozornosť vodiča. Vďaka tomu môže spolujazdec vpredu streamovať filmy/video obsah, asistovať pri navigácii alebo napríklad aj vyhľadať nabíjaciu stanicu. Head-up displej je voliteľný. Na výber je aj audiosystém Bang & Olufsen Premium s 20 reproduktormi a výkonom 830 W. Štyri z nich sú integrované do opierky hlavy predných sedadiel, čo po prvýkrát umožňuje vytvorenie zvukových zón v Audi.

Audi Q6 e-tron quattro a SQ6 e-tron sa budú dať objednať od marca 2024 za cenu 75 560 a 94 270 eur a zákazníkom budú dodané v lete 2024.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Audi Q6 e-tron #SQ6 e-tron. elektrické SUV
Články podľa značiek