Nový Kodiaq je predstavený! Vyzerá skvele a je nabitý špičkovými technológiami

Nový Kodiaq má LED-matrixové svetlá, head-up displej, smart ovládače a vie parkovať aj bez vodiča. V ponuke zostali benzínové aj naftové motory, pribudol plug-in hybrid s dojazdom vyše 100 km.

05.10.2023 00:15
debata (13)
Nová Škoda Kodiaq oproti predchodcovi podrástla... Foto: Skoda
Skoda Kodiaq - 2023 Nová Škoda Kodiaq oproti predchodcovi podrástla o 61 mm. Nenájdete na nej žiadny lesklý chróm.

Škoda Kodiaq prišla na trh v roku 2016 a prakticky okamžite sa z nej stal celoeurópsky bestseller. Doteraz sa z nej predalo bezmála 850-tisíc kusov a získala 40 rôznych medzinárodných ocenení. Najviac Kodiaqov sa predalo v Nemecku, druhým najväčším trhom je Veľká Británia a asi neprekvapuje že tretím je domáci, teda český. V roku 2022 bol Kodiaq druhým najpredávanejším SUV značky Škoda, hneď za Kamiqom. Na Slovensku patrí v tejto kategórii tiež k absolútnym bestsellerom. Niet sa preto čo diviť, že príchod druhej generácie bol netrpezlivo očakávaný, patrí k najdôležitejším tohtoročným novinkám.

Väčší, krajší, aerodynamickejší

Aký teda je? To už naznačuje medzititulok. Na prvý pohľad vyzerá dynamickejšie a vďaka hranatým podbehom kolies aj robustnejšie ako predchodca A nie je to len dojem, auto oproti nemu skutočne narástlo. Aspoň do dĺžky – a to o o 61 mm na 4 758 mm, pričom rázvor náprav je 2 791 mm. Šírka 1 864 mm a výška 1 659 mm sú takmer identické ako u predchodcu. V sedemmiestnej verzii majú teraz cestujúci v treťom rade 920 mm priestoru nad hlavou, čo je o 15 mm viac ako v predchodcovi.

Zväčšil sa aj kufor. V päťmiestnej verzii o 75 litrov na 910 litrov pri pevných zadných sedadlách. Pri sklopených zadných sedadlách sa maximálny objem zväčšil o 40 litrov na 2 105 litrov. Sedemmiestna verzia má teraz za tretím radom sedadiel 340 litrov, čo je o 70 litrov viac ako predtým.

Nová Škoda Kodiaq  (2024)
Nová Škoda Kodiaq  - Sportline (2024)
+7Nová Škoda Kodiaq  (2024)

Dynamiku nového Kodiaqu zdôrazňuje podlhovastá línia strechy, ktorá sa smerom dozadu mierne zvažuje, čo prispieva k zlepšeniu aerodynamiky. Súčiniteľ odporu vzduchu nového Kodiaqu sa znížil na cx=0,282. Pri­rodzene, nie je to len záležitosť strechy, ale množstva ďalších drobných vylepšení, ponúkajúcich výrazný synergický efekt.

K zlepšeniu aerodynamiky – a tým pádom aj spotreby – prispela montáž aktívnych žalúzií chladiča, optimalizovaný manažment vzduchu pre chladenie motora a bŕzd, aerodynamicky tvarované vonkajšie spätné zrkadlá, nový dizajn predného a zadného nárazníka, aerodynamické kolesá, predĺžený spojler piatych dverí a v neposlednom rade integrované pozdĺžne strešné lišty.

scala a kamiq Čítajte viac Modernizované modely Škoda Kamiq a Scala si už možno objednať. Poznáme ceny

A čo sa nám na novom Kodiaqu subjektívne páči – je na ňom oveľa menej lesklého chrómu. Nahradila ho buď čierna farba alebo matný chróm. A to prakticky všade, výraznejšie samozrejme na vyššom z dvoch výbavových stupňov, ktorá sa volá Sportline (nižší je označený ako Selection). Čierne je šesťuholníkové orámovanie masky chladiča, kryty vonkajších spätných zrkadiel, lišty okolo bočných okien, strešné lišty, zadný difúzor a po prvýkrát aj celý D-stĺpik. Názov modelu a nápis Škoda na piatych dverách a logo Škoda na kapote sú takisto v čiernej farbe. Disky môžu byť antracitové, základné (tie sú strieborné) majú 17-palcov, no nový Kodiaq môže pokojne jazdiť aj na „dvadsiatkach“.

Pozrite si svetovú premiéru novej Škody Kodiaq v Berlíne

Video

LED-matrix svetlá a svietiaca lišta

Vráťme sa ešte k prednej časti, pretože tá obsahuje aj dve celkom nové vychytávky. Kodiaq sa vôbec prvýkrát môže pochváliť vpredu matrixovými LED svetlami. Sú vylepšené, ide o druhú generáciu tejto technológie. Od prvej sa odlišuje tým, že nové matrixové svetlá obsahujú o 50 percent viac svetelných segmentov a ponúkajú o 15 % vyšší svetelný výkon ako ich predchodca. Ďalšou novinkou, ktorá má v Kodiaqu premiéru, je podsvietená lišta, tiahnuca sa celou prednou maskou, ktorá svetlomety prepája. V základe budú oba tieto nové prvky príplatkové.

Avšak aj základná verzia predných svetlometov využíva výlučne technológiu LED, rovnako ako štandardne dodávané zadné svetlá. Na želanie dodávané zadné svetlá Top LED (štandard vo výbave Sportline) ponúkajú uvítaciu funkciu a animované ukazovatele smeru. Ostro rezané zadné svetlá sú rozdelené na tri časti a majú osvetlené kryštalické prvky. Nový široký svetelný podpis v tvare písmena C siaha ďaleko do stredu piatych dverí. V spodnej časti spája zadné svetlá reflexný červený pás s kryštalickou štruktúrou.

Nová Škoda Kodiaq - kabína
Nová Škoda Kodiaq - kabína
+5Nová Škoda Kodiaq - kabína

Pozrime sa teraz na interiér, ten je totiž prepracovaný radikálne a so silným dôrazom na využitie udržateľných materiálov. Dizajn je ladený podobne ako v elektrickom Enyaqu. Na výber je interiér Loft so sivým látkovým čalúnením sedadiel, Lounge so sivým čalúnením z mikrovlákna Suedia a dekoratívnym prešívaním v tvare písmena X v horčicovožltej farbe a ecoSuite s udržateľne ošetrenou kožou v čiernej farbe so sivým dekoratívnym prešívaním v tvare X alebo v hnedej farbe s prešívaním tón v tóne. Na výber sú aj sedadlá s masážnou funkciou. V interiéri sa nachádza aj jedna celkom nová „simply clever fičúra“ – je ňou čistič displeja umiestnený v stredovej konzole.

Veľký infotainment, head-up a nové ovládače „smart dials“

Vynovenej palubnej doske dominuje voľne stojaca obrazovka infotainmentu, ktorá môže mať uhlopriečku 10 alebo 13 palcov. Pod ňou sa nachádza ďalšia novinka, ktorou sa bude môcť pochváliť aj nový Superb. Sú ňou tri nové multifunkčné ovládače (Smart Dials), umožňujúce rýchly prístup k celému radu funkcií vozidla. Ide o klasické hardvérové ovládače, každý z nich má však v strede malý farebný displej s aktívnou plochou s priemerom 32 mm.

zväčšiť Interiér nového Kodiaqu - detailný popis Foto: Škoda Auto
230830-Infografika-Superb-Kodiaq-Interier-1-SK c7cba4de Interiér nového Kodiaqu - detailný popis

Dva vonkajšie ovládače Smart Dials pre vodiča a spolujazdca ovládajú teplotu v interiéri, vyhrievanie sedadiel a ich ventiláciu. Aktuálna funkcia každého ovládača sa zobrazuje na displeji a možno ju zmeniť jeho stlačením. Vodič si môže prispôsobiť stredový ovládač Smart Dial tak, aby ovládal až štyri z nasledujúcich funkcií: hlasitosť infotainmentu, intenzitu ventilácie, smer prúdenia vzduchu, inteligentnú klimatizáciu, jazdné režimy a priblíženie alebo oddialenie navigačnej mapy.

Po prvýkrát má Kodiaq aj head-up displej, ktorý dopĺňa 10-palcový digitálny prístrojový panel. Ovládanie prevodovky tiež nehľadajte na pôvodnom mieste, po novom sa nachádza na stĺpiku riadenia napravo pod volantom.

Infotainment a prístrojová doska
Infotainment a prístrojová doska
+4Infotainment a prístrojová doska

Štandardom je osem reproduktorov vo výplniach dverí a centrálny reproduktor v prístrojovej doske. Na želanie je k dispozícii audiosystém Canton so 14 reproduktormi vrátane štyroch priestorových. Nechýba ani možnosť bezdrôtového nabíjania (dvoch) smartfónov a podpora protokolov Apple Car Play a Android Auto. Nový Kodiaq podporuje aktualizácie na diaľku a má napríklad aj možnosť nechať auto parkovať diaľkovo cez aplikáciu.

© Autorské práva vyhradené

13 debata chyba
Viac na túto tému: #plug-in hybrid #svetová premiéra #Škoda Kodiaq
Články podľa značiek