Podľa Volkswagenu mala pri týchto autách stačiť na úpravu emisií len zmena softvéru. Teraz to ale vyzerá, že všetko bude inak. Emisie sú vraj v poriadku, ale dotknuté Passaty majú po oprave vyššiu spotrebu. Automotive News tvrdí, že hovorca Volkswagenu to síce priamo nepotvrdil, ale uviedol, že sa pri týchto motoroch musí zaistiť rovnaká účinnosť a produkcia CO2 ako pred zásahom. A tieto oblasti vraj stále preveruje nemecký úrad pre motorové vozidlá KBA. Stať sa tak ale malo už do konca marca. Informácie o vyššej spotrebe označil len za špekulácie.
Volkswagen tiež uviedol, že v druhej fáze sa do servisov dostaví v Nemecku okrem Passatov aj 90 000 vozidiel Audi A4/A5 a Škoda Superb 2,0 TDI. V Nemecku zasiahne zvolávacia akcia až 2,5 milióna áut. Po motoroch 2,0 TDI prídu na rad aj motory 1,6 TDI, ktoré si vyžiadajú aj zmeny v hardvéri, najmä v sacom potrubí, kde automobilka inštaluje nový usmerňovač vzduchu. To má zabrať približne jednu normohodinu servisných prác. V poslednej fáze sa dostavia do servisov vozidlá s málo rozšíreným dieselovým 3-valcom 1,2 TDI, kde bude vraj opäť stačiť len softvérový zásah.