Kauza, ktorá vypukla presne 18. septembra vlaňajšieho roku, má ale ďaleko väčší rozsah. Celkovo sa totiž týka až 11 miliónov áut vybavených naftovými motormi EA 189 vo verzii Euro 5. Okrem 8,5 milióna na „starom kontinente“ je to ďalších 650 000 v USA. Zasiahnuté sú takmer všetky koncernové značky. Najviac značka Volkswagen, ktorá dala do obehu päť miliónov áut s problémovými motormi.
Nasleduje Audi s dvoma miliónmi chybných vozidiel, Škoda s 1,2 milióna a Seat so 700-tisíc vozidlami. Z 8,5 milióna v Európskej únii sa nachádza v Nemecku 2,8 milióna, v Británii sa škandál týka 1,2 milióna áut, vo Francúzsku milióna a v Taliansku asi 650 000 vozidiel. Kým v USA pristúpil Volkswagen na odškodnenie majiteľov a dílerov vozidiel, vrátane spätného odkúpenia problémových áut, v celkovom objeme 15,3 miliardy dolárov, v Európe uskutoční len zvolávaciu akciu.