Okolo kauzy Dieselgate môže byť ešte poriadne horúco. Šušká sa totiž, že oprava motorov TDI vybavených odpojovacím zariadením nemusí mať len priaznivý vplyv. Nemecký Der Spiegel publikoval informácie, podľa ktorých má mať dodatočný zásah negatívny vplyv na životnosť týchto motorov. Zdrojom má byť priamo Európska komisia a jej zatiaľ nezverejnené dokumenty. Podľa nich má permanentné spúšťanie procedúr na zníženie emisií NOx vyvíjať veľký nápor na jednotlivé komponenty motorov.
Komisia pritom vychádza z údajov, ktoré jej poskytla talianska skúšobňa Vela. Zatiaľ nie sú verejné, ale zhodujú sa s nedávnymi vyjadreniami bývalého zamestnanca Volkswagenu v USA, ktorý sa podieľal na vývoji klamlivého softvéru a ktorý je momentálne súdený. Európska komisia bude vraj preto požadovať od Volkswagenu poskytnutie dodatočnej záruky pre majiteľov opravených áut. Čosi také ale Volkswagen odmieta s tvrdením, že oprava nemá žiaden vplyv na výkon, spotrebu alebo životnosť motora.
Ak by to ale bolo tak, je na mieste otázka, prečo sa Volkswagen pred rokmi rozhodol v oblasti emisií klamať a čistiace procesy zredukovať na minimum? Pikantná na nových informáciách je však ešte jedna súvislosť. A to tá, že údaje pre Európsku komisiu pochádzajú práve z Talianska. Je totiž známe, že automobilka Fiat vedie v súvislosti s podozreniami na obchádzanie emisných noriem spor s nemeckou vládou. Najnovšie kroky by sa tak dali vysvetliť ako talianska odveta, za postup nemeckých úradov voči Fiatu.
Tomu kryje chrbát priamo taliansky minister dopravy, preto sa zatiaľ následkom za odpájanie emisných systémov, podobne ako mnoho iných automobiliek, úspešne vyhýba.