Cayenne S Hybrid je prvým sériovým hybridným Porsche v histórii. Táto automobilka v posledných rokoch prešla premenou z úzko špecializovaného výrobcu športových strojov na značku so širším záberom. S príchodom SUV do módy sa objavil prvý Cayenne, ktorý na sklonku života dostal pre Porsche škandalózny naftový motor. Nedávno prišla do predaja Panamera – ďalšia prvotina. Teraz prichádza prvé Porsche s pomocným elektromotorom.
Na pohon Cayenne s Hybrid slúži paralelný hybridný systém, ktorý pozostáva z kompresorom prepĺňaného benzínového motora 3.0 TFSI V6 s výkonom 245 kW (333 k) a elektromotora s výkonom 34 kW (46 k). Elektromotor dokáže samostatne poháňať celé auto do rýchlosti 60 km/h, alebo asistuje pri rozbehu (aj pri zrýchľovaní vo vyšších rýchlostiach). Dojazd na čisto elektrický pohon nebol špecifikovaný.
Porsche Cayenne II – hybridná verzia | |
Verzia | Cayenne S Hybrid |
Motor | 3.0 TFSI V6 + elektromotor |
Zdvihový objem (cm3) | 2995 |
Max. výkon (kW/min-1) | 279/5500 |
Krútiaci moment (Nm/min-1) | 580/1000 |
Prevodovka | 8A |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 2315 |
Max. rýchlosť | 242 |
Zrýchlenie 0–100 km/h (s) | 6,5 |
Kom. spotreba (l/100 km) | 8,2 |
Na pohon elektromotora slúži sada NiMH akumulátorov s kapacitou 1,7 kWh a menovitým napätím 288 V. Obe pohonné jednotky sú prepojené spojkou. Riadiaca jednotka neustále koordinuje kolaboráciu spaľovacieho motora a elektromotora a manažment spojky sa stará o plynulý prechod medzi jednotlivými druhmi prevádzky.
Porsche Cayenne v prevedení S a Turbo sa dostanú na americký trh v júli a na základnú verziu Cayenne a S Hybrid si zákazníci počkajú do jesene.