Porsche sa v New Yorku pochváli hybridným Cayenne

Posledný marcový deň bude dňom premiéry druhej generácie Porsche Cayenne na americkej pôde. Spolu s konvenčnými modelmi sa predstaví aj hybridná verzia.

26.03.2010 11:46
Porsche Cayenne Foto:
Porsche Cayenne
debata

Cayenne S Hybrid je prvým sériovým hybridným Porsche v histórii. Táto automobilka v posledných rokoch prešla premenou z úzko špecializovaného výrobcu športových strojov na značku so širším záberom. S príchodom SUV do módy sa objavil prvý Cayenne, ktorý na sklonku života dostal pre Porsche škandalózny naftový motor. Nedávno prišla do predaja Panamera – ďalšia prvotina. Teraz prichádza prvé Porsche s pomocným elektromotorom.

Hybridná sústava má výkon 380 koní. Foto: Porsche
Porsche Cayenne Hybridná sústava má výkon 380 koní.

Na pohon Cayenne s Hybrid slúži paralelný hybridný systém, ktorý pozostáva z kompresorom prepĺňaného benzínového motora 3.0 TFSI V6 s výkonom 245 kW (333 k) a elektromotora s výkonom 34 kW (46 k). Elektromotor dokáže samostatne poháňať celé auto do rýchlosti 60 km/h, alebo asistuje pri rozbehu (aj pri zrýchľovaní vo vyšších rýchlostiach). Dojazd na čisto elektrický pohon nebol špecifikovaný.

Porsche Cayenne II – hybridná verzia
Verzia Cayenne S Hybrid
Motor 3.0 TFSI V6 + elektromotor
Zdvihový objem (cm3) 2995
Max. výkon (kW/min-1) 279/5500
Krútiaci moment (Nm/min-1) 580/1000
Prevodovka 8A
Pohotovostná hmotnosť (kg) 2315
Max. rýchlosť 242
Zrýchlenie 0–100 km/h (s) 6,5
Kom. spotreba (l/100 km) 8,2

Na pohon elektromotora slúži sada NiMH akumulátorov s kapacitou 1,7 kWh a menovitým napätím 288 V. Obe pohonné jednotky sú prepojené spojkou. Riadiaca jednotka neustále koordinuje kolaboráciu spaľovacieho motora a elektromotora a manažment spojky sa stará o plynulý prechod medzi jednotlivými druhmi prevádzky.

Porsche Cayenne v prevedení S a Turbo sa dostanú na americký trh v júli a na základnú verziu Cayenne a S Hybrid si zákazníci počkajú do jesene.

debata chyba
Články podľa značiek