Prichádza nový Opel Insignia

Najnovší sedan tejto nemeckej značky vyplní medzeru medzi dosluhujúcou Vectrou a už dávno zabudnutou Omegou.

19.04.2008 10:00
Opel Insignia Foto:
Tieto tvary čoskoro nahradia model Vectra.
debata

S novým menom prichádza nová dizajnérska epocha značky Opel a s tým spojené nové ambície. Insignia je prvý sériový model GM postavený na novej platforme Epsilon 2. Svoju výstavnú premiéru bude mať 22. júna na londýnskom autosalóne.

Od začiatku predaja v prvom štvrťroku 2009 budú k dispozícii sedan aj liftback, neskôr by sa malo pripojiť aj kombi, ktoré má však s ostatnými dvoma verziami zdieľať rovnaký rázvor 2737 mm. Ten je ozaj úctyhodný a v strednej triede ho prekonáva iba Ford Mondeo a Citroën C5. Insignia je dlhá 4830 mm, široká 1852 mm a jej výška predstavuje 1484 mm. Dlhší je iba nový Superb, ale ten zas stráca na šírke. Nová Insignia je teda proporčne veľmi vyvážená a jej karoséria pôsobí po dizajnovej stránke skutočne veľmi elegantne a reprezentatívne.

Pohonné jednotky

Insignia bude k dispozícii so siedmimi motormi v desiatich výkonový verziách. Základom bude benzínová „jedna-šestka“ s výkonom 85 kW (115 k). Preplňovaná verzia s rovnakým objemom produkuje 132 kW (180 k). Ďalej bude k dispozícii atmosférický motor s objemom 1,8 litra a výkonom 103 kW (140 k) a dve verzie preplňovaného dvojlitra – 147 kW(200 k) a 162 kW (220 k). Vrcholnou zážihovou motorizáciu bude zo začiatku predaja 2,8 litrový turbodúchadlom preplňovaný motor V6 disponujúci výkonom 191 kW (260 k).

Za naftovú ligu bude hrať dvojlitrový štvorvalec v troch výkonových prevedeniach – 81 kW (110 k), 96 kW (130 k) a 118 kW (160 k). Vrchol vznetovej ponuky bude tvoriť nový vidlicový šesťvalec s objemom 2,9 litra a výkonom 184 kW (250 k). Všetky motory spĺňajú emisnú normu Euro V a sú kombinované so šesťstupňovou manuálnou či automatickou prevodovkou.

Nové technológie

Opel Insignia bude mať štandardne poháňanú prednú nápravu. K dispozícii bude aj pohon oboch náprav „Adaptive 4×4“ s dvojicou spojok Haldex. Verzie s oboma poháňanými nápravami budú štandardne vybavené aktívnym podvozkom „FlexRide“, ktorého systém AST (Adaptive Stability Technology) zjednocuje elektroniku pohonu 4×4, riadiacej jednotky motora a aktívneho tlmenia. Vodič si tak bude môcť týmito troma cestami meniť charakter auta podľa jeho požiadaviek. Systém „FlexRide“ bude k dispozícii za príplatok aj pre vozidlá s poháňanou prednou nápravou.

Adaptívne sú aj svetlomety AFL (Adaptive Forward Lihtning), ktoré pracujú v deviatich režimoch v závislosti na rýchlosti vozidla, povrchu vozovky a samozrejme natočení volantu. Zahŕňajú aj LED diódy na denné svietenie, ktoré vraj oproti konvenčným svetlometom znižujú spotrebu až o 0,2 l na 100 km a znižujú produkciu CO2 takmer až o 6 g/km.

debata chyba
Články podľa značiek