Hybridný Opel Volt bude poháňať elektromotor napájaný energiou z Li-Ion akumulátorov uložených uprostred vozidla pod zadnými sedadlami. Ich veľkosť zodpovedá klasickému kompaktnému štvorvalcovému motoru a bez dobíjania dokážu auto poháňať približne 60 km. Na ich dobíjanie počas jazdy bude slúžiť benzínový motor s objemom valcov 1 liter, ktorý nebude nijako spojený s pohonným mechanizmom. Jeho úlohou bude výlučne dobíjanie akumulátorov a tým zvyšovanie dojazdu vozidla. V prípade vybitia akumulátorov sa dá vozidlo napojiť aj na domácu elektrickú sieť. Úplné nabitie trvá približne 6,5 hodiny.
Okrem modelu Opel Volt plánuje General Motors vyrábať aj iné hybridné modely. Ich výrobou by sa mali postupne vrátiť nemalé finančné náklady, ktoré automobilka investovala do hybridných technológií. Výrobca totiž predpokladá, že na prvej generácii Opelu Volt bude stratový a prvé peniaze do pokladnice prinesie až druhá, prípadne tretia generácia tohto modelu.