Test: Suzuki SX4 sedan

Na slovenskom trhu je viacero sedanov ponúkajúcich výborný pomer medzi cenou a ich úžitkovou hodnotou. Ani jeden z nich však nemá svoj základ v crossoveri.

19.05.2008 09:17
Suzuki SX4 sedan Foto:
Suzuki SX4 sedan
debata

Suzuki SX 4 vychádza z crossoveru. Nebol to celkom šťastný nápad. Prináša to so sebou isté nevýhody ako vysoký bočný profil, ktorý si so stupňovitou zadnou časťou sedanu veľmi nerozumie. Tento efekt ešte zvýrazňuje vysunutý zadný nárazník. Veľké spätné zrkadlá možno vyzerajú dobre na crossoveri, ale sedanu až tak nepristanú. Určite by autu pomohli kolesá s väčším priemerom diskov a pneumatiky s nižším profilom. Dizajn je však vec vkusu…

Sympatický interiér

Vo vnútri je to známa SX4-ka. Konzervatívna prístrojová doska doplnená o pekné detaily z lešteného hliníka vyzerá veľmi decentne. Zaujímavé je aj červené podsvietenie prístrojov. Interiér pôsobí ako celok kvalitným dojmom, rovnako ako každý ovládací prvok, na ktorý siahnete. Autu by ale neuškodilo menej tvrdých sivých plastov. Na oplátku však Suzuki ponúka veľmi bohatú sériovú výbavu, v ktorej nechýba rádio s CD/mp3 prehrávačom a dokonca ani vyhrievané sedadlá. Opäť však namiesto plnohodnotného palubného počítača dostanete iba ukazovateľ priemernej a okamžitej spotreby.

Posed je kvôli spomínaným „koreňom“ auta dosť vysoký, ako vpredu tak aj vzadu. Napriek tomu nie je problém nájsť si ideálnu polohu za volantom. Na zadných sedadlách je to s pohodlím trošku horšie. Dve osoby vyššie ako 185 cm sa za seba v aute pohodlne neusadia a bez ohľadu na výšku, pri dlhšom cestovaní môžu byť pre niekoho nepohodlné trochu tvrdšie sedáky zadných sedadiel. V batožinovom priestore sa ale miestom nešetrilo. Ten disponuje objemom až 515 litrov, ktorý mu môžu závidieť aj niektoré vozidlá zo segmentu D.

Vynikajúci motor

Suzuki SX4 sedan sa dodáva iba s jedinou motorizáciou a iba s pohonom prednej nápravy, na rozdiel od svojho päťdverového dvojčaťa. K dispozícii je aj verzia s automatickou prevodovkou, no nami testovaný model bol našťastie vybavený päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Spomínanou jedinou motorizáciou nie je nič iné, ako geniálna zážihová atmosférická „jedna-šestka“ s výkonom 79 kW (107 k) a krútiacim momentom 145 Nm. Práve motor bol pre nás najväčším prekvapením. Ochotu, s akou reaguje na pohyby plynového pedálu, by mu mohol závidieť nejeden atmosférický motor s rovnakým objemom a niekedy aj s vyšším výkonom. Najlepšie sa cíti nad hranicou 4000 ot./min. keď dosahuje jeho krútiaci moment maximum. Pohyb ručičky otáčkomera v tomto pásme je sprevádzaný nečakane peknou zvukovou kulisou. Vďaka dlhším prevodom je ale auto dostatočne tiché aj pri vyšších rýchlostiach a aj spotreba je celkom priaznivá. V meste sme jazdili približne za 9 litrov na 100 km a mimo mesta sa naša spotreba pohybovala okolo 6,5 litra. Dá sa však ešte očakávať jej klesnutie, keďže testované auto bolo takmer nové.

Všestranné nadanie

Napriek vysokej konštrukcii karosérie nás SX4-ka nesklamala ani v obľúbených zákrutách. Zo začiatku sme k nej boli skeptickí pre svetlú výšku jej podvozku, ale s každou zákrutou sme si dovoľovali viac a SX4-ka nesklamala. Nie, nie je to auto s najlepším podvozkom v tejto triede, no SX4-ka sa nebojí ani horších ciest či nespevneného terénu.

Auto sa ovláda celkom príjemne, riadenie je veľmi presné a precízne s ideálnym odporom. Trojramenný kožený volant s ovládaním rádia dobre padne do ruky. Jediné výčitky by sme smerovali azda k rýchlostnej páke. Tá je síce presná, no kladie dosť veľký odpor a je relatívne nízko, resp. mohla by byť dlhšia.

Resumé

Suzuki SX4 sedan je veľmi zaujímavé auto. Na trhu vlastne nemá priamu konkurenciu. Ak teda hľadáte auto s veľmi dobrým pomerom medzi cenou a úžitkovou hodnotou, preferujete trojpriestorovú karosériu a cesta k vášmu domu nie je práve v najlepšej kondícii, kúpu Suzuki SX4 sedan určite nebudete ľutovať. Ako bonus dostanete vynikajúci motor so športovým nadaním a vyšší podvozok, ktorý sa nebojí zákrut.

Cena základného modelu: Suzuki SX4 sedan: 454 000 Sk

Cena testovaného vozidla:  454 000 Sk

Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné a hlavové airbagy vpredu aj vzadu, protiblokovací systém ABS+EBD, posilňovač riadenia, elektrické ovládanie predných aj zadných okien a zrkadiel (vyhrievané), centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, predné hmlové svetlomety, rádio s CD/mp3 prehrávačom a ovládaním na volante (4+4 reproduktory), výškovo nastaviteľný kožený volant, palubný počítač, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, vyhrievané sedadlá, manuálna klimatizácia

Technické údaje
Radový štvorvalcový atmosférický zážihový motor, vodou chladený, ventilový rozvod 2×OHC, uložený vpredu naprieč, zdvihový objem valcov 1586 cm3, maximálny výkon 79 kW (107 k) pri 5600 ot/min, maximálny krútiaci moment 145 Nm pri 4000 ot/min.

Priemerná spotreba: 6,8 litra/100 km

Prevodovka: päťstupňová  manuálna prevodovka, trecia suchá jednokotúčová spojka, pohon predných kolies.

Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na trojuholníkových ramenách a vzperách typu McPherson, vzadu torzný nosník, vinuté pružiny vpredu aj vzadu

Brzdy:  vpredu kotúčové, vzadu bubnové brzdy, protiblokovací systém ABS+EBD, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá

Karoséria:
4-dverový sedan, DxŠxV 4490×1730×1545 mm, rázvor osí kolies 2500 mm, pohotovostná hmotnosť 1165 kg, celková hmotnosť 1610 kg, objem batožinového priestoru 515 litrov.

Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h za 10,7 s

Maximálna rýchlosť: 180 km/h

debata chyba
Články podľa značiek