Yaris respektíve Vitz patrí k nosným pilierom portfólia japonskej značky. Od jeho uvedenia v roku 1999 sa po celom svete predalo viac než 3,5 milióna exemplárov. Na domáci trh pritom pripadá až 1,4 milióna jednotiek. To je aj dôvod, prečo bol Vitz uvedený najprv v Japonsku.
Tretia generácia Yarisu dorazí do Európy v lete 2011. Od predchádzajúcich dvoch sa líši odklonom od oblého dizajnu – tretí Yaris výrazne zmužnel. Okrem priostrenia línií Yaris narástol do dĺžky o 10 centimetrov a zároveň sa prikrčil k zemi o 2 centimetre.
Vďaka nárastu rázvoru o 5 centimetrov sa zväčšila dĺžka interiéru o 3,5 centimetra, ktoré konštruktéri darovali zadným pasažierom. Ďalšou podstatnou zmenou oproti predchodcovi je úbytok hmotnosti v priemere o 30 kg napriek nárastu rozmerov.
V Japonsku bude paleta motorov pozostávať z troch benzínových jednotiek – 1.0 (51 kW / 69 k), 1.3 (69 kW / 94 k) a 1.5 (80 kW / 109 k). Lídrom po stránke úspornosti je prostredný motor, ktorý je vybavený časovaním ventilov Dual VVTi a kombinuje sa so systémom stop/start. To mu drží jeho apetít podľa japonského cyklu 10–15 na úrovni 3,8 l/100 km. Európske špecifikácie zatiaľ nie sú známe.
Toyota Vitz sa bude montovať v závode Nagakusa a predajný plán počíta s 10 000 predanými kusmi mesačne.