Mini John Cooper Works púta pozornosť širokého spektra obdivovateľov, od mladých až po starých, samotným charakterom však osloví predovšetkým športovo založených vodičov preferujúcich plnokrvnú, adrenalínovú športovú jazdu.
Apropó, kto je John Cooper? Ide o meno jazdca a konštruktéra, ktorý realizoval úpravy na vozidlách Mini v 60-tych rokoch.
V interiéri je všetko je zhotovené z kvalitných materiálov, no kabína neoplýva nadbytkom voľnosti ani vzdušnosti. Vpredu je síce viac-menej všetko v poriadku, ale dozadu sa zmestí už len teenager menšieho vzrastu. Vodič ocení športové sedenie v rozmernom sedadle s dlhým, širokým a nízko položeným sedákom, v zornom poli umiestnené ukazovatele, tvar volantu a masívnu hlavicu a radiacej páky umiestnenú hneď poruke.
Pre batožinu je v základnom, 4-miestnom usporiadaní k dispozícii len 160 l objemu, sklopením operadiel však dokážete kufor zväčšiť na 680 litrov.
Toto auto je však najmä o emóciách a tých poskytuje Mini John Cooper Works plných priehrštím.
Testovanú verziu John Works poháňala vrcholná motorizácia – prepĺňaný zážihový štvorvalec s objemom 1.6 l a priamym vstrekovaním benzínu s max. výkon 211 k (155 kW/ot.min-1) a krútiacim momentom 260 Nm/ot.min-1. Takto vybavený Mini JCW dokáže zrýchliť z 0 – 100 km za 6,5 s a podľa údajov výrobcu dosiahne max. rýchlosť 238 km/h.
V praxi sme ocenili nielen excelentnú dravosť vo vyšších otáčkach, ale aj výbornú pružnosť v širokom spektre otáčok, za čo vďačí max. krútiacemu momentu dostupnému v širokom pásme otáčok (1850–5600 ot.min-1). Do varu dostáva vodiča nielen výkonom, ale aj zvukom, ktorý je sprevádzaný občasným výstrelom do výfuku pripomínajúci pretekársky špeciál.
Spotreba sa pohybovala vzhľadom na štýl jazdy v rozmedzí 8–12 litrov/100 km, priemerná spotreba počas testu nakoniec skončila hodnotou 9,6 litra/100 km. K úspore v meste prispieva aj štart-stop systém. Tuhý chod spojky, účinné brzdy s rýchlym nástupom a presné radenie 6-stupňovej prevodovky s krátkym chodom si vychutnajú najmä športovo založení vodiči.
Pevná karoséria s malými prevismi, nízke ťažisko, dynamická kontrola trakcie, dlhý rázvor, široký rozchod a tvrdá charakteristika odpruženia zabezpečujú vozidlu výborné jazdné vlastnosti, ktoré si vychutnáte predovšetkým na kvalitných vozovkách. Na menej kvalitných vedľajších cestách sa pri rýchlej jazde správa nervózne, už pri nabehnutí na malú nerovnosť musí vodič rátať s tvrdou spätnou reakciou do riadenia, ktorá pri malej nepozornosti môže doslova vyraziť volant z rúk a vozidlo strhnúť z vozovky. Jednoducho tvrdé nastavenie podvozku a tuhšie riadenie s výraznou spätnou väzbou od kolies tak pripomínajúce motokáry patrí na kvalitný a rovný povrch. Na záver ešte spomenieme snáď najväčšiu prednosť Mini Coopera v porovnaní s bežnými modelmi na automobilovom trhu – a tou je imidž úspešnej histórie značky, vďaka čomu sa Mini radí k legendám britského automobilizmu.
Pripravné v spolupráci s magazínom AUTOtest
Výhody | Nevýhody |
---|---|
imidž značky | komfort pruženia |
zvuk motora | menší kufor |
jazdné výkony | miesto vzadu |
Technické údaje | |
---|---|
Model: | Mini John Cooper Works |
Počet valcov/ventilov: | 4/16 |
Objem motora (cm3): | 1598 |
Výkon (kW/ot.): | 155/5600 |
Krútiaci moment (Nm/ot.): | 260/1850 |
Prevodovka: | 6-manuál |
Dĺžka/šírka/výška (mm): | 3729/1683/1407 |
Rázvor náprav (mm): | 2467 |
Objem bat. priestoru/nádrže (l): | 160–680/50 |
Maximálna rýchlosť (km/h): | 238 |
Akcelerácia 0 – 100 km/h (s): | 6,5 |
Komb. spotreba (l/100 km): | 7,1 |
Cena: | 35 805 € |
Sériové vybavenie John Cooper Works (vybrané prvky): | |
dynamická kontrola trakcie, 17“ zliat. disky, tlačidlo sport, dvojitá koncovka výfuku, športový volant, rádio MINI Boost CD, športové sedadlá, športový kožený volant. | |
Autozor: Mini – ceny, výbavy a porovnanie s konkurentmi |