Test: Jazdená Škoda Octavia III. S týmto autom chybu určite nespravíte

Faceliftovaná Octavia III upútala „štvorokým“ dizajnom. S 1,8-litrovým motorom TSI dokáže jazdiť dynamicky a zároveň úsporne.

21.02.2024 06:00
Škoda Octavia III (facelift 2017) Foto: ,
Predná maska Octavie III vzbudila svojou prednou maskou s delenými svetlami veľmi rôznorodé reakcie.
debata (5)

Faceliftovaná Octavia III upútala „štvorokým“ dizajnom. S 1,8-litrovým motorom TSI dokáže jazdiť dynamicky a zároveň úsporne. Ide pritom o spoľahlivý agregát, ktorý by vás nemal ničím nepríjemne prekvapiť.

Octavia je momentálne z hľadiska predaja na Slovensku bezkonkurenčnou jednotkou nielen medzi novými autami, ale na základe výsledkov spoločnosti Aures Holdings za prvých 11 mesiacov tohto roku je v našich končinách aj najpredávanejším jazdeným autom. Popri nej patria do najsilnejšej trojky ešte Škoda Fabia a Volkswagen Passat. Nemožno sa preto čudovať, že na posledný test jazdeného auta v tomto roku sme siahli práve po bestselleri. Zvolili sme si jazdenú Škodu Octavia III z roku 2017, teda model, ktorý bol v tom čase práve po dôležitom facelifte. Vybrali sme si navyše atraktívnu motorizáciu 1,8 TSI, čo je agregát, ktorý je nielen dostatočne silný, ale popritom tom aj prekvapivo úsporný.

Toto auto si nepomýlite

Po dizajnovej stránke nie je problém tento model identifikovať. Modernizácia totiž priniesla delené predné svetlá. Jej „štvoroký“ vzhľad priaznivcov tohto modelu rozdelil na dve skupiny. Na tých, ktorých nadchla a tých, čo považujú tento krok za slepú uličku. Podľa nás s delenými svetlami vyzerá Octavia spredu veľmi dobre, keď sa však na ňu pozriete zo 45-stupňového uhla, tak prechod svetiel do bočnej časti nie je riešený úplne najšťastnejšie. Samozrejme – je to vec vkusu, každý to môže vidieť inak. Z nášho pohľadu je pri facelifte dôležitá jedna vec – Octavia takto získala vlastnú tvár, výraznejšie sa vzhľadovo odpútala najmä od menšieho Rapidu. A to je jednoznačne dobre.

Škoda Octavia III (facelift 2017)
Škoda Octavia III (facelift 2017)
+3Škoda Octavia III (facelift 2017)

Pozmenené boli aj zadné svetlá s výraznejšou grafikou v tvare písmena C, vo vyšších verziách vybavené LED diódami. V interiéri sa toho oproti verzii z roku 2013 veľa nezmenilo. Vládne v ňom klasická schéma koncernu Volkswagen, teda poriadok a logika. Najväčšou novinkou bol prepracovaný infotainment s až 9,2-palcovým displejom a výbornou grafikou.

Čo však považujeme za dôležitejšie – táto verzia Octavie dostala platformy Apple CarPlay, Android Auto a Mirror Link – je to v súčasnosti dôležitá vec, určite by sme sa na túto „vychytávku“ pri kúpe jazdeného auta pýtali. Dva USB porty majú k dispozícii aj zadní cestujúci, čo je výhoda napríklad pri nabíjaní. Auto má priestrannú kabínu, je dostatočne komfortné aj na dlhé jazdy a bonusom je aj veľký 590-litrový kufor s obrovským nakladacím otvorom.

Dynamický a spoľahlivý motor

Na test sme si zvolili výkonný motor 1,8 TSI, doplnený automatickou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Nebudeme zbytočne chodiť okolo horúcej kaše – tento motor je naozaj skvelý, vhodný na bežné každodenné jazdenie, no môže sa pochváliť aj výborným maximálnym krútiacim momentom 250 Nm, dostupným už od 1 250 otáčok, pričom výkon nastupuje lineárne, nemá nijako výrazný turboefekt.

Špeciálny test: Detailne sme porovnali jazdený Ceed po 100 000 km s novým
Video

Netreba sa vôbec báť, že si kupujete silné 180-koňové (132 kW) auto. My sme s ním po týždňovom teste skončili s priemernou spotrebou 6,7 litra pri rovnomernom rozdelení jázd medzi mesto, okresky a diaľnicu, pričom na diaľnici sme jazdili rýchlosťami 120 až 130 km/h. Neodpustili sme si, samozrejme, aj jednu „dynamickú vložku“ na serpentínovitom úseku – tam sa nám spotreba pri výraznejšom využívaní potenciálu auta vyšplhala mierne cez osem litrov, ale opäť nešlo o nijako extrémnu jazdu.

V zákrutách oceníte aj veľmi dobrý podvozok. Prevodovka radí pomerne rýchlo a presne, treba len rátať s tým, že pri rozjazde sa občas „pozabudne“ a následne sa to snaží dohnať prudkým podradením, takže kým si na to zvyknete, občas sa vám stane, že z križovatky budete vyrážať trochu nervóznym spôsobom.

Škoda Octavia III (facelift 2017)
Škoda Octavia III (facelift 2017)
+11Škoda Octavia III (facelift 2017)

Výhodou je, že testovaný motor sa využíval už niekoľko rokov a v pofaceliftovej verzii mal už vychytané všetky muchy, ide o naozaj spoľahlivý agregát. Bonusom je, že pri rozvodoch je namiesto remeňa použitá bezúdržbová reťaz. Občas sa môže stať, že pri tomto agregáte a vyššom kilometrovom nájazde môže začať tiecť vodná pumpa, čo si však rýchlo všimnete na základe úbytku chladiacej kvapaliny. Oprava pritom nie je finančne náročná.

Auto, ktoré vidíte na fotografiách, má nájazd niečo vyše 140-tisíc kilometrov, na karosérii nemalo ani škrabanec a interiér bol tiež mimoriadne zachovalý. Jeho cena v bazáre bola v čase tohto testu necelých 15 500 eur (s DPH).

© Autorské práva vyhradené

5 debata chyba
Viac na túto tému: #jazdené autá #ojazdené autá #test jazdeného auta #Škoda Octavia III
Články podľa značiek