Test: Kia Ceed 1,5 T-GDi - dobré auto za rozumnú cenu. A s manuálom

Benzínový štvorvalec s objemom 1,5 litra nás prekvapil úspornosťou aj agilitou. Jeho potenciál určite lepšie využijete s manuálnou prevodovkou.

25.02.2024 07:00
debata (14)
Ceed v edícii Sport je aktuálne k dispozícii... Foto: Pravda, Martin Domček
Kia Ceed 1,5 T-GDi (2024) Ceed v edícii Sport je aktuálne k dispozícii len s motorom 1,5 T-GDi a 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Ceed v tretej generácii prišiel na trh ešte v roku 2018 a v roku 2021 prešiel faceliftom. Máme rok 2024, keď by už možno mohla prísť nová generácia, no z hľadiska dizajnu vyzerá auto mimoriadne dobre (stačí sa pozrieť do fotogalérie, ktorá je súčasťou tohto testu). Dobre sa aj predáva, takže je možné, že aktuálna tretia generácia bude ešte raz pred zásadnou obmenou oživená faceliftom. Nechajme sa prekvapiť.

Auto, ktoré nestarne

Popri pomerne veľkej modernizácii, ktorou tento model prešiel v roku 2021, sa samozrejme vylepšuje aj priebežne. Jedným z dôkazov je špeciálna edícia Sport, ktorej test práve čítate. Aj keď jej názov a vzhľad auta nasvedčujú tomu, že ide o výkonnejší a drahý model, nie je to celkom tak. Táto edícia skôr prináša atraktívny vzhľad s lepšou výbavou, veľmi slušným benzínovým motorom s objemom 1,5 litra a výkonom 118 kW (160 koní), ktorý dopĺňa manuálna prevodovka. Ide o agregát, ktorý v roku 2021 nahradil populárny motor 1.4 T-GDi 103 kW (140 k). Oproti nemu ponúka vyšší výkon a nižšiu spotrebu. Či je to naozaj tak, sme sa chceli presvedčiť aj v tomto teste.

Interiéru dominuje veľký 10,25-palcový displej... Foto: Pravda, Martin Domček
Kia Ceed 1,5 T-GDi (2024) Interiéru dominuje veľký 10,25-palcový displej infotainmentu. Vo výbave Sport máte ako bonus aj čierne čalúnenie stropu a sedadlá v kombinácii láta/ekokoža.

Kým sa však k tomu dostaneme, pozrime sa najprv, ako sa Ceedu darí na našom trhu. Stručne povedané – vynikajúco. V roku 2023 sa z tohto modelu na Slovensku predalo vo verziách hatchback a kombi spolu 3 090 kusov. Stal sa po Škode Octavia druhým najpredávanejším autom na Slovensku, pričom Slováci v uplynulom roku výrazne preferovali verziu kombi (2 302 predaných kusov) pred hatchbackom.

My sme testovali špeciálnu edíciu Sport, vychádzajúcu z faceliftovaného Ceedu, ktorý bol predstavený približne v polovici roku 2021. V rámci neho dostal okrem nového motora 1,5 T-GDi aj inteligentnú manuálnu prevodovku iMT, zlepšený infotainment a modernizované asistenčné systémy. Samozrejme, obmenený bol aj dizajn – a to tak zásadným spôsobom, že by to zodpovedalo aj generačnej výmene.

Kia Ceed 1,5 T-GDi  (2024)
Kia Ceed 1,5 T-GDi  (2024)
+14Kia Ceed 1,5 T-GDi  (2024)

Limitovaná edícia Sport vylepšuje auto najmä po dizajnovej stránke – jej súčasťou sú 17-palcové disky kolies z verzie GT Line, vonkajšie spätné zrkadlá a čalúnenie stropu v čiernej farbe a čalúnenie sedadiel v kombinácii látka / umelá koža s prešívaním v šedej farbe Yuka Steel.

© Autorské práva vyhradené

14 debata chyba
Viac na túto tému: #hatchback #motor 1 #Kia Ceed #manuálna prevodovka #test auta #autotest #5 T-GDi #rodine auto
Články podľa značiek