Už prípravy na súťaž dali tímu poriadne zabrať. Na vrcholné podujatie sezóny sa každý chce nachystať najlepšie, ako sa dá. Posledné týždne boli pre Superwinch mimoriadne náročné. K zhonu prispel aj fakt, že nové portálové nápravy dorazili iba štyri týždne pred súťažou. Za ten čas bolo treba postaviť na ne oba špeciály Suzuki, pričom jeden z nich prešiel principiálnou prestavbou.
Nakoniec sa podarilo všetko namontovať, vrátane 100% mechanických uzávierok diferenciálov vlastnej konštrukcie a nasledovala 600 kilometrov dlhá cesta do rumunského mesta Deva. Noc pred štartom členovia tímu po dlhých týždňoch spali konečne viac než tri hodiny.
Posádku Samuraia tvoril Stan Andraščík a Slavko Plesko, Jimnyho sedlal Pišta Malák s Gabim Semanom. Chrbát im kryl zabezpečovací tím v zložení Miki, Vlado a Zajo.
Informácie o počasí v mieste konania súťaže pár dní pred začiatkom predpovedali podobný scenár ako mal minulý ročník – prívalové dažde, búrky. Mnohí účastníci sa z kategórie Extrém presunuli do ľahšej kategórie Hobby. V Extréme štartovalo napokon 26 posádok, z toho štyri slovenské.
Transivania Adventure Trophy začala tradične nedeľným prológom a krátkou etapou do hlavného kempu. Ten sa počas tohto ročníka síce nesťahoval, no prístup doň viedol cez rozbahnený brod, a teda bol zjazdný iba pre terénne vozidlá. To bol prvý z organizačných prešľapov. Logistika ročníka 2010 zaostávala za štandardom, na aký boli posádky zvyknuté z minulých rokov. Program sa menil ako aprílové počasie, čo nabúravalo taktickú prípravu tímov.
Keď sa výsledky ustálili Superwinch Trophy Team začal vo výsledkovej listine stúpať aj vďaka spoľahlivej technike a eliminácii navigačných chýb. Nové nápravy zabezpečili špeciálom Suzuki prejazdnosť porovnateľnú s najostrejšími špeciálmi. Jediným slabým ohnivkom reťaze boli brzdy, ktoré viac nebrzdili ako brzdili.
Od druhej polovice súťaže sa Superwinch Trophy Team pohyboval už v prvej desiatke celkového poradia. Predposledný deň súťaže však priniesol pohromu v podobe prerazeného chladiča na Jimnym. Nádej na špičkový výsledok sa rozplynula. Motor sa zastavil na dlhom prudkom výjazde a vyzeralo to tak, že povedal svoje posledné slovo. Keďže bol najbližší servis vzdialený 100 km, malicherná porucha stála tím vyše šesť hodín a minimálne päť miest na výsledkovej listine. Napokon Jimny ožil a bez problémov doviezol posádku do cieľa Transilvania Adventure Trophy 2010.
Superwinch Trophy Team po skončení súťaže v Rumunsku oslavoval deviate miesto, no po príchode domov ho čakalo ďalšie sklamanie od organizátorov. Dodatočných vyše 500 trestných bodov (nevedno za čo) ich odsunulo z deviatej na jedenástu priečku.