Tím Superwinch v Rumunsku nesklamal

Na deviatom ročníku Transilvania Adventure Trophy sa najťažšej v kategórii Extrem umiestnil Superwinch Trophy Team tesne za prvou desiatkou.

22.07.2010 12:55
Superwinch Trophy Team - Transilvania Adventuer... Foto:
Superwinch Trophy Team - Transilvania Adventuer Trophy 2010
debata

Už prípravy na súťaž dali tímu poriadne zabrať. Na vrcholné podujatie sezóny sa každý chce nachystať najlepšie, ako sa dá. Posledné týždne boli pre Superwinch mimoriadne náročné. K zhonu prispel aj fakt, že nové portálové nápravy dorazili iba štyri týždne pred súťažou. Za ten čas bolo treba postaviť na ne oba špeciály Suzuki, pričom jeden z nich prešiel principiálnou prestavbou.

Nakoniec sa podarilo všetko namontovať, vrátane 100% mechanických uzávierok diferenciálov vlastnej konštrukcie a nasledovala 600 kilometrov dlhá cesta do rumunského mesta Deva. Noc pred štartom členovia tímu po dlhých týždňoch spali konečne viac než tri hodiny.

Superwinch Trophy Team - Transilvania Adventuer... Foto: Superwinch Trophy Team
Superwinch Trophy Team - Transilvania Adventuer Trophy 2010 Superwinch Trophy Team - Transilvania Adventuer Trophy 2010

Posádku Samuraia tvoril Stan Andraščík a Slavko Plesko, Jimnyho sedlal Pišta Malák s Gabim Semanom. Chrbát im kryl zabezpečovací tím v zložení Miki, Vlado a Zajo.

Informácie o počasí v mieste konania súťaže pár dní pred začiatkom predpovedali podobný scenár ako mal minulý ročník – prívalové dažde, búrky. Mnohí účastníci sa z kategórie Extrém presunuli do ľahšej kategórie Hobby. V Extréme štartovalo napokon 26 posádok, z toho štyri slovenské.

Superwinch Trophy Team - Transilvania Adventuer... Foto: Superwinch Trophy Team
Superwinch Trophy Team - Transilvania Adventuer Trophy 2010 Superwinch Trophy Team - Transilvania Adventuer Trophy 2010

Transivania Adventure Trophy začala tradične nedeľným prológom a krátkou etapou do hlavného kempu. Ten sa počas tohto ročníka síce nesťahoval, no prístup doň viedol cez rozbahnený brod, a teda bol zjazdný iba pre terénne vozidlá. To bol prvý z organizačných prešľapov. Logistika ročníka 2010 zaostávala za štandardom, na aký boli posádky zvyknuté z minulých rokov. Program sa menil ako aprílové počasie, čo nabúravalo taktickú prípravu tímov.

Keď sa výsledky ustálili Superwinch Trophy Team začal vo výsledkovej listine stúpať aj vďaka spoľahlivej technike a eliminácii navigačných chýb. Nové nápravy zabezpečili špeciálom Suzuki prejazdnosť porovnateľnú s najostrejšími špeciálmi. Jediným slabým ohnivkom reťaze boli brzdy, ktoré viac nebrzdili ako brzdili.

Superwinch Trophy Team - Transilvania Adventuer... Foto: Superwinch Trophy Team
Superwinch Trophy Team - Transilvania Adventuer Trophy 2010 Superwinch Trophy Team - Transilvania Adventuer Trophy 2010

Od druhej polovice súťaže sa Superwinch Trophy Team pohyboval už v prvej desiatke celkového poradia. Predposledný deň súťaže však priniesol pohromu v podobe prerazeného chladiča na Jimnym. Nádej na špičkový výsledok sa rozplynula. Motor sa zastavil na dlhom prudkom výjazde a vyzeralo to tak, že povedal svoje posledné slovo. Keďže bol najbližší servis vzdialený 100 km, malicherná porucha stála tím vyše šesť hodín a minimálne päť miest na výsledkovej listine. Napokon Jimny ožil a bez problémov doviezol posádku do cieľa Transilvania Adventure Trophy 2010.

Superwinch Trophy Team po skončení súťaže v Rumunsku oslavoval deviate miesto, no po príchode domov ho čakalo ďalšie sklamanie od organizátorov. Dodatočných vyše 500 trestných bodov (nevedno za čo) ich odsunulo z deviatej na jedenástu priečku.

debata chyba
Články podľa značiek