Verve konvertoval na sériovú Fiestu

Dynamická štúdia Ford Verve získala na frankfurtskom autosalóne mimoriadne pozitívny ohlas. Výrobca dodržal slovo a do sériovej výroby prechádza takmer nezmenená. Ford zachoval aj tradičný názov Fiesta. Ako prvá sa prezentuje trojdverová verzia.

15.02.2008 16:23
Ford Fiesta Foto:
Kombinácia hrán a oblých tvarov novej generácii mimoriadne "sekne".
debata

Súčasná Fiesta už dosluhuje a konkurencii nestíha najmä po vzhľadovej stránke, ktorá už výrazne zastarala. Nová generácia preto v ničom nenadväzuje na svojho predchodcu, naopak, všetky prvky sú nové.

Fotogaléria: Nový Ford Fiesta****

Budúci majitelia novej generácie Fiesty sa majú na čo tešiť. Mimoriadne rozmerná maska a neobvykle veľké predné svetlomety vytvárajú dojem oveľa väčšieho auta. Výrazné lemy blatníkov a prelisy sú inšpirované priamo z kategórie luxusných športových automobilov. Zadná časť šikovne kombinuje oblé tvary s hranatými a celok dopĺňajú aj rozmerné sedemnásťpalcové disky kolies. Autu nechýba športová agresivita, Fiesta sa chystá vniesť nové prvky do sveta malých automobilov.

Športový interiér

Identické tvaroslovie si adoptoval aj interiér. Prináša prvky použité vo väčších modeloch Fordu a zároveň nové. Stredová konzola je napriek futuristickým formám prehľadná, športový volant taktiež poteší svojím tvarom. Dvojfarebné prevedenie sa bude zrejme týkať iba najdrahších verzií vybavenia.

Päť motorov pod kapotou

Pod kapotu sa dostanú známe štvorvalce. Najmenší motor s objemom 1,25 litra sa bude dodávať v dvoch výkonových verziách 44 kW (60 k), alebo 59 kW (80 k).  Stred bude predstavovať motor 1,4 litra s výkonom 67 kW (91 k) a vrchol benzínovej ponuky bude spočiatku tvoriť motor 1,6 l s výkonom 85 kW (115 k).

Naftové alternatívy budú reprezentovať dva motory TDCi. Jeden s objemom 1,4 litra s maximálnym výkonom 50 kW (68 k), výkonnejšiu alternatívu predstavuje 1,6-litrový motor s maximálnym výkonom 66 kW (90 k). Motory sa budú kombinovať s päťstupňovými manuálnymi prevodovkami, štvorstupňový automat sa bude kombinovať výlučne s motorom 1,4 litra.

Väčšia no ľahšia

Podobne ako Mazda 2 aj nová Fiesta bude využívať novú konštrukciu karosérie. Tá zabezpečí identickú tuhosť pri nižšej hmotnosti než má súčasná generácia. Nová Fiesta má elektrický posiľňovač riadenia E-PAS (Electric Power Assisted Steering). Okrem čelných bočných a hlavových airbagov budú k dispozícii aj kolenné. Do zoznamu príplatkového vybavenia sa dostal napríklad Bluetooth, či USB výstupy na pripojenie MP3 prehrávača.

Ford Fiesta sa má stať globálnym modelom, po uvedení na trhy v Európe sa má postupne etablovať aj na trhoch Ázie, južnej Afriky či v Amerike. Na trh bude uvedený na jeseň tohto roka.

debata chyba
Články podľa značiek