Nové pravidlá schválil Európsky parlament už minulý mesiac. Od roku 2021 bude limit emisií oxidu uhličitého pri nových autách predstavovať 95 g/km. Súčasná legislatíva pritom počíta so znížením na úroveň 130 g/km do roku 2015.
Európska komisia pôvodne navrhovala, aby nový limit platil už od roku 2020 a v tomto zmysle znela aj dohoda s členskými krajinami z vlaňajšieho júna. Proti sa však postavilo Nemecko ako jeden z kľúčových hráčov v automobilovom priemysle.
Výsledkom je kompromis, podľa ktorého musí do roku 2020 splňovať nový limit len 95 % nových vozidiel. Pre všetky začne platiť až od roku 2021. Ústretovým krokom sú takzvané superkredity, ktoré zvýhodnia ekologické autá v ponuke značky.
Keďže zavedený limit sa týka emisného priemeru všetkých nových osobných áut danej značky, budú si môcť automobilky vďaka superkreditom započítať ekologické autá s emisiami pod 50 g/km ako dve vozidlá. Kredity budú platiť od roku 2020 do roku 2022.
No aj tak to nebude jednoduché. Od roku 2021 pôjde do tuhého. Čaká nás veľká zmena vozového parku, aspoň čo sa týka štruktúry pohonu. Na cestách sa budeme ďaleko častejšie stretávať s hybridmi, plug-in hybridmi a čistými elektromobilmi.