Aj švédska Scania sa zapája do projektov elektrifikovaných diaľnic. Cieľom je, aby ťažká nákladná doprava prešla na tento ekologický pohon. Ale nie pomocou batérií vo vozidle, ako to má v úmysle napríklad americká Tesla s ťahačom Semi. Vo svete už beží testovacia prevádzka nákladných vozidiel, ktoré sú napájané z trolejového vedenia, podobne ako trolejbusy. Napríklad na e-Highway v Los Angeles alebo vo Švédsku a tiež v Nemecku. Scania vidí v takýchto elektrických kamiónoch veľký potenciál. Emisie CO2 by totiž mohli razom v nákladnej doprave klesnúť o 80 až 90 %.
Záujem o to má aj samotná Európa. Vlády Nemecka, Talianska či Švédska aktívne podporujú výskumné projekty, ktoré majú viesť k vybudovaniu elektrickej infraštruktúry na diaľniciach. Scania preto už dnes nepovažuje takýto typ nákladnej dopravy len za sci-fi, ako sa to zdalo ešte pred pár rokmi. Podľa nej nebude trvať dlho, než sa elektrifikácia dostane do bodu, keď začne byť pre dopravcov dobrou investíciou. A keďže už testuje svoje hybridné kamióny s pantografmi na streche, približuje, ako to celé vlastne funguje. Systém síce potrebuje elektrifikovanú infraštruktúru a upravené kamióny, ale nie je tu žiaden zásadný technický problém.
Na normálnych cestách je kamión poháňaný bežným spaľovacím motorom. Ak však senzory zistia, že sa súprava dostáva na „elektrickú“ diaľnicu upozornia vodiča, a ten vysunie pantograf. Od tohto momentu súprava vypne spaľovací motor a prejde na pohon pomocou elektromotorov. Z pantografu prúdi energia nielen priamo do elektromotorov, ale zároveň do akumulátorov. Tie sa tiež nabíjajú pri brzdení pomocou rekuperácie. Systém nemá problém ani s predbiehaním. Keď začne vozidlo predchádzať iné, pantograf sa automaticky spustí a elektromotory budú čerpať energiu krátkodobo z batérií. Po vrátení sa do elektrifikovaného prúdu sa pantograf automaticky opäť vysunie.
Podobne je to pri opustení elektrifikovanej diaľnice. Pantograf sa spustí a vozidlo pokračuje na elektrický pohon dovtedy, kým je v akumulátoroch dostatočná zásoba energie. Až potom zapne spaľovací motor. Výhodou je, že takáto koncepcia neobmedzuje dojazd kamiónov a nevyžaduje si zdĺhavé nabíjanie. Súprava funguje plnohodnotne pri oboch druhoch pohonu a od elektrifikovanej infraštruktúry nie je závislá.