Most dlhý 2,4 kilometra otvorili 26. júla, spája polostrov Pelješac so zvyškom krajiny a uľahčí cestovanie na juh Chorvátska, napríklad do Dubrovníka. Doteraz totiž cestujúci museli prejsť cez Bosnu a Hercegovinu, ktorá rozdeľuje Chorvátsko na dve časti. Turisti môžu po otvorení mosta Bosnu obísť. Cez Pelješacký most sa dostanú na Pelješacký polostrov, a potom ďalej do južnej Dalmácie.
Jeho strategickú polohu veľmi dobre ukazuje táto mapka:
Pelješacký most v skratke
Most je 2,4 kilometra dlhý a 22,5 metra široký. Má 3,40 metra široký stredový pás oddelený zvodidlami, cez ktorý prechádzajú pylóny a sú v ňom aj kotviace káble.
Jazdné pruhy sú rozdelené na štandardný jazdný pruh so šírkou 3,50 metra, užší pruh so šírkou 2,50 metra a dva bezpečnostné pruhy, každý má jeden meter. Na zvýšených vonkajších okrajových pásoch so šírkou 1,55 metra sú inštalované dva vetrolamy, aby bol most prejazdný počas búrok. Most má 13 priechodov medzi pilónmi, najširší má 285 metrov.
Celkovo má most 6 pylónov a 7 pilierov zo železobetónu. Pylóny sú vysoké 82,5 až 98 metrov a presahujú vozovku o 40 metrov. Ich základy spočívajú na oceľových vŕtaných pilótach dlhých až 124 metrov. Na úrovni vodnej hladiny sú inštalované rozšírenia ako lodné deflektory, teda zariadenia, ktoré majú zabrániť lodiam v priamej kolízii s piliermi.
Most bol dostavaný po troch rokoch na konci júla 2021 a pôvodne sa mal dostať do prevádzky už koncom tohto júna. Jeho otvorenie sa však muselo odložiť pre meškanie výstavby príjazdových ciest.
Doteraz trvala cesta autom zo Záhrebu do Dubrovníka viac než 6 hodín. Po otvorení mosta by sa mala skrátiť približne o 2 hodiny. Na rýchlejšiu cestu bez zápchy si však vodiči budú musieť počkať až do konca roka, vtedy by mal byť hotový obchvat okolo mesta Ston.
Projekt 55 metrov vysokého mosta vrátane viac než 30 kilometrov príjazdových ciest stál 550 miliónov eur, z toho 357 miliónov eur išlo z kohézneho fondu EÚ. Most postavila čínska firma China Road and Bridge Corporation (CRCB).