Druhá generácia vlajkovej lode Audi A8 sa na európskych trhoch objavila už v roku 2002. V tom čase z jej hliníkovej karosérie a pretekajúcej luxusnej výbavy padal každý na zadok. Hneď v prvom roku výroby sa pod jej kapotu dostali dôstojné benzínové osemvalce 3.7 V8 40V (206 kW,360 Nm) a 4.2 V8 40V (246 kW,430 Nm). Prvé naftové motory sa dostali k slovu až o rok neskôr, spolu s nimi sa však v ponuke objavila aj nenápadná základná verzia s benzínovým motorom 3.0 V6 30V (162 kW, 300 Nm). Automobilka ňou chcela uspokojiť aj záujemcov, ktorí majú hlbšie do vrecka, alebo z nejakých iných dôvodov odmietajú veľké Audi poháňané silnejšími osemvalcami. Namiesto jednoduchej a spoľahlivej základnej verzie však na trh nechtiac vypustila auto, ktoré svojich majiteľov často privádzalo do zúfalstva.
Problematická sa javila dynamika auta. Rovnaký motor malo aj vrcholné Audi A4. S ním trojliter pekne „cvičil“ a jeho dynamika bola pre sedan strednej triedy optimálna. V A8 sa však motor vyslovene trápil. Aby náročnému majiteľovi poskytol aspoň akú takú dynamiku, často pracoval na hornej hranici svojich možností. A v tom bol problém. Odhliadnuc od jeho nekultivovaného chodu (konkurenčné motory V6 boli tichšie a menej vibrovali) bola najslabším článkom pohonného reťazca tzv. bezstupňová prevodovka Multitronic (pôvodná verzia so šiestimi umelo prednastavenými stupňami), s ktorou konštruktéri tento motor skombinovali. Pri jej návrhu sa vychádzalo z toho, že bude spolupracovať so slabšími motormi. V Audi sa však rozhodli, že jej prítomnosťou obšťastnia aj majiteľov A8 a tak ju „spárili“ so spomínaným trojlitrom, ktorého max. krútiaci moment bol limitnou hodnotou pre navrhnutú prevodovku. Tá tak v podstate takmer celý čas, rovnako ako motor, pracovala na hornej hranici svojich možností, čo sa kruto prejavilo na jej biednej životnosti.
Takmer všetkým majiteľom Audi A8 3.0 V6 30V skôr či neskôr došli nervy a skoncovali s návštevami drahých značkových servisov tým, že sa auta zbavili. Na trhu ich našťastie nie je veľa, ale ak náhodou na takto motorizovanú vlajkovú loď Audi narazíte, obíďte ju veľkým oblúkom. Ušetríte si tak mnoho zbytočných starostí. Táto verzia bola vo výrobe v rokoch 2003 – 2006.
Ak ste už zaťažený na kombináciu Audi A8 a CVT, voľte neskoršie Audi A8 2.8 FSI V6 24V (154 kW, 280 Nm). Na trhu bolo od roku 2007 a jeho motor už spolupracoval s modernizovaným a výrazne posilneným Multitronicom s vyššou životnosťou.
Technické údaje – Audi A8 3.0 V6 30V (2003) | |
Zdvihový objem (cm3) | 2976 |
Vŕtanie x zdvih (mm) | 82,5 × 92,8 |
Max. výkon (kW/min-1) | 162/6300 |
Krút. moment (Nm/min-1) | 300/3200 |
Prevodovka | CVT |
Pneumatiky | 235/55 R17 |
Dĺžka/šírka/výška (mm) | 5051/1894/1444 |
Rázvor (mm) | 2944 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | od 1670 (podľa výbavy) |
Max. rýchlosť (km/h) | 242 |
o-100 km/h (s) | 7,9 |
Komb. spotreba (l/100 km) | 9,6 |
.