Prezidentská limuzína Baracka Obamu, prezývaná tiež Cadillac One, nie je, tak ako to bývalo zvykom v minulosti, iba upraveným sériovým modelom. Má síce črty podobné s Cadillacom DTS, ktorý sa už, mimochodom, nevyrába, no v skutočnosti je to špeciál bez blízkych väzieb na sériovú produkciu. Mohutné pancierovanie a tým aj obrovská hmotnosť by jednoducho samonosná konštrukcia nemala šancu zvládnuť.
Vozidlo vyrobené na zákazku Bieleho domu a predstavené pred piatimi rokmi počas prvej inaugurácie Baracka Obamu, využíva rámový podvozok mohutného full-trucku Chevrolet Kodiak. Na hmotnosti 6,8 tony má zásluhu najmä jeho pancier. Pod odnímateľnými laminátovými vonkajšími panelmi dverí sa totiž ukrývajú pláty ocele s hrúbkou až 20,3 centimetra. Sú také ťažké, že s vystupovaním musí Obamovi pomáhať ochranka. Zvnútra sa totiž vraj dvere pre veľkú hmotnosť takmer ani nedajú otvoriť.
Ďalšie kilogramy majú na svedomí nepriestrelné sklá. Vrstvené čelné okno má hrúbku približne 15 cm a bočné 12,5 centimetra. Nádrž je chránená špeciálnou balistickou penou, ktorá odoláva priestrelu ručnou zbraňou. Aké palivo do nej však tankujú nie je celkom isté.
Pôvodné informácie totiž hovorili o dieselovom 8-valci 6,6 GM Duramax s výkonom 440 kW. Tomu by nasvedčovala aj nedávna príhoda z návštevy amerického prezidenta v Izraeli, kde vraj do najlepšie chráneného vozidla planéty natankovali nesprávne palivo – miesto nafty benzín. Nafta by mala z pohľadu bezpečnosti svoju logiku, keďže nie je taká výbušná ako benzín.
Lenže najnovšie správy servera Autoweek tvrdia čosi celkom iné – Cadillac One poháňa benzínový 8-valec. Technické údaje ostávajú tajomstvom. Teda okrem spotreby, ktorá je 63,5 litra na 100 km. Nejasnosti o type pohonu však môže ľahko vysvetliť fakt, že v prísne stráženej garáži Bieleho domu stojí až dvanásť prezidentských špeciálov. Niektoré z nich môžu teda poháňať naftové a iné benzínové motory. Tým by sa tiež dali ospravedlniť zmätky pri tankovaní Cadillacu One v Izraeli.
K ďalším už známym faktom o limuzíne Baracka Obamu patria informácie o ochrane prezidenta pred chemickým útokom. Cadillac One je vzduchotesný a má nieln vlastnú zásobu kyslíku, ale aj hasiaci systém. V interiéri je spolu s prezidentom vždy prítomná schránka s krvou zodpovedajúcou krvnej skupine najsilnejšieho muža planéty.
Vozidlo je vraj možné ovládať na diaľku a má tiež systém dymovej clony. Nechýba ani nočné videnie a satelitný telefón. Proti defektu chránia Cadillac One pneumatiky run-flat značky Good-Year, vďaka ktorým je schopný pokračovať v jazde aj po strate tlaku v plášťoch.
Za každý z dvanástich prezidentských špeciálov zaplatili americkí daňoví poplatníci 1,5 milióna dolárov, čo je približne 1,1 milióna eur. K tomu však treba pripočítať náklady na garážovanie, ochranu a prevádzku, ktorá zhŕňa aj špeciálne cvičených vodičov. Tí podstupujú náročný výcvik v zariadení Beltsville v Marylande. Okrem vodičov a ochranky je na cestách aj tím mechanikov, presnejšie ozbrojených federálnych agentov so špeciálnou diagnostikou.